  • Data: 2013-06-05 09:52:50
    Temat: Re: ...jeszcze o "niedziałaniu prawa wstecz"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-05 09:15, m pisze:

    > No i ja to zawsze rozumiałem tak, że jak mi na koncie się pojawiło
    > dodatkowe 1000zł, tak że się nie zorientowałem że to mi się nie należy,
    > to jeżeli wydam te 1000zł (np. na lekarza), to nie muszę oddać tego 1000
    > kiedy ktoś się zorientował, bo wydałem.
    >
    > Jak wspomniałem (nie chce mi się uruchamiać googlownicy) tłumaczono mi
    > około roku temu że to nie tak działa.

    I tak i nie. Nie jest to taka oczywista sprawa :)

    Po pierwsze - czy miałeś uzasadnione powody przypuszczać, że roszczenie
    jest ci należne?

    Po drugie - wydając je na lekarza jesteś wzbogacony w postaci
    przysporzenia sobie odpowiedniej usługi lekarskiej, na którą normalnie
    musiałbyś wydać inne środki, zapożyczyć się itp. ;)

    --
    Liwiusz