    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaki czas na decyzję o przyjęciu bądź nie mandatu?
    Date: Thu, 29 Apr 2010 09:19:01 -0500

    komar wrote:

    > Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od
    > zatrzymania?

    Od momentu, w ktorym policjant pyta sie czy przyjmujesz mandat czy
    kieruje sprawe do sądu grodzkiego do;

    a) złożenia podpisu na mandacie
    b) rezygnacji policjanta z wystawienia ci mandatu i zdecydowania przez
    niego, ze sprawa zostanie skierowana do sądu grodzkiego.

    cokolwiek jest pierwsze.

    > Czy mogę się zastanawiać godzinę, tydzień, miesiąc?

    Cierpliwy policjant da ci kilka minut przy wersji b).

    > I czy w
    > czasie gdy się zastanawiam mogę kontynuować podroż samochodem (czy są
    > jakieś podstawy do zatrzymania i uniemożliwienia dalszej jazdy)?

    jak sie zastanawiasz, to zwykle jeszcze nie jedziesz.
    Jak juz jesziesz to znaczy ze zaszla wersja a) lub b).
    Nie widze przeciwskazań do kontynuowania jazdy, no chyba, że jest to coś
    co taką jazdę uniemożliwia, np. samochod nie ma badan.