  • 1. Data: 2010-04-29 12:27:32
    Temat: jaki czas na decyzję o przyjęciu bądź nie mandatu?
    Od: komar <k...@1...cc>

    Witam,
    załóżmy taka sytuację:

    zatrzymuje mnie policja i chce wystawić mandat za popełnione wykroczenie. Mogę mandat

    przyjąć lub nie - wówczas sprawa idzie do sądu.

    Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od zatrzymania?
    Czy
    mogę się zastanawiać godzinę, tydzień, miesiąc? I czy w czasie gdy się zastanawiam
    mogę
    kontynuować podroż samochodem (czy są jakieś podstawy do zatrzymania i
    uniemożliwienia
    dalszej jazdy)?

    pozdrawiam

    k.

  • 2. Data: 2010-04-29 13:03:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał
    > Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od
    > zatrzymania?

    Podejmujesz decyzje na miejscu. Czas nie jest sprecyzowany.
    Weź pod uwagę, że policjant nie ma obowiązku karania Cię mandatem, może od
    razu skierować do sądu. Mandat to jest w zasadzie procedura uproszczona,
    fakultatywna.
    Tak więc, jak policjant uzna, że podejmujesz decyzje za długo i się z nim
    bawisz to skieruje do sądu.

  • 3. Data: 2010-04-29 14:19:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    komar wrote:

    > Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od
    > zatrzymania?

    Od momentu, w ktorym policjant pyta sie czy przyjmujesz mandat czy
    kieruje sprawe do sądu grodzkiego do;

    a) złożenia podpisu na mandacie
    b) rezygnacji policjanta z wystawienia ci mandatu i zdecydowania przez
    niego, ze sprawa zostanie skierowana do sądu grodzkiego.

    cokolwiek jest pierwsze.

    > Czy mogę się zastanawiać godzinę, tydzień, miesiąc?

    Cierpliwy policjant da ci kilka minut przy wersji b).

    > I czy w
    > czasie gdy się zastanawiam mogę kontynuować podroż samochodem (czy są
    > jakieś podstawy do zatrzymania i uniemożliwienia dalszej jazdy)?

    jak sie zastanawiasz, to zwykle jeszcze nie jedziesz.
    Jak juz jesziesz to znaczy ze zaszla wersja a) lub b).
    Nie widze przeciwskazań do kontynuowania jazdy, no chyba, że jest to coś
    co taką jazdę uniemożliwia, np. samochod nie ma badan.

  • 4. Data: 2010-04-29 16:09:55
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    zastanawiam mogę
    > kontynuować podroż samochodem (czy są jakieś podstawy do zatrzymania i

    kolega raz mial taka sytuacje, ze odmowil przyjecia. Wpadl do mnie na browar
    i mu wytlumaczylem, ze zle robi (byl przekonany, ze byl niewinny).
    Podjechalismy na komisariat tego samego dnia i zlapal policjanta, ktory
    proponowal mu mandat. Zapytal sie czy sprawa jest aktualna i czy moze
    zmienic zdanie. Policjant dal mu mandat.

    Icek

  • 5. Data: 2010-04-29 16:10:32
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    zastanawiam mogę
    > kontynuować podroż samochodem (czy są jakieś podstawy do zatrzymania i

    jak trafisz na pizde formaliste to mozesz nie miec szansy na decyzje ;)

    Icek

  • 6. Data: 2010-04-29 16:26:53
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > jak trafisz na pizde

    To po czasie i namyśle wypisze ci mandat łamiąc prawo.

    >a jak na formaliste to mozesz nie miec szansy na decyzje ;)

    To nie ma prawa ci go wypisać po twojej zmianie decyzji.
    Tak oznajmia pismo ;)

  • 7. Data: 2010-04-29 16:30:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Icek wrote:

> [...]
    > proponowal mu mandat. Zapytal sie czy sprawa jest aktualna i czy moze
    > zmienic zdanie. Policjant dal mu mandat.

    bo jeszcze nie sporzadzil papierkow do sądu.
    Wolno mu. Mógł, ale nie musiał.

  • 8. Data: 2010-04-29 16:33:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > To po czasie i namyśle wypisze ci mandat łamiąc prawo.

    to by było dopiero po 30 dniach od popełnienia wykroczenia.
    Do 30 dni ma prawo załatwić sprawe w formie uproszczonej w postaci
    wypisania mandatu.
    Z tym, ze wymaga to obecnosci obu stron.
    Jak to było gdzies tam "na drodze", to taka okazja moze sie nie trafic
    wiecej niz raz.
    Przy sprawach osiedlowych jak najbardziej przez 30 dni mozna sie z
    policjantem dogadac. O ile on chce sie dogdac.

    > To nie ma prawa ci go wypisać po twojej zmianie decyzji.
    > Tak oznajmia pismo ;)

    czemu?

  • 9. Data: 2010-04-29 16:42:50
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > to by było dopiero po 30 dniach od popełnienia wykroczenia.
    > Do 30 dni ma prawo załatwić sprawe w formie uproszczonej w postaci
    > wypisania mandatu.

    Po odmowie nie ma mowy o ponownym wypisywaniu.

    > czemu?

    j.w

  • 10. Data: 2010-04-29 16:53:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:

    > Po odmowie nie ma mowy o ponownym wypisywaniu.

    mozliwe.
    jest to gdzies napisane?