    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ile dla biegłego "od glazury" ?
    Date: Mon, 21 Mar 2005 18:58:03 +0100

    clicker napisał(a):

    O co cię prosiłem?
    O nie zmienianie nicków.
    Czy to aż takie trudne, że codziennie musisz mieć nowy?

    > Ktorego?

    "sedzia procesujacy sie z adwokatem o nazwanie whore in the robe
    przegral wszystkie apelacje."
    Właśnie tego. Gdzie mogę potwierdzić te informację.

    > Polskie sady na ogol nie rozpatruja spraw Kulczyka, a sprawy
    > Kowalskiego. I ich miarka nalezy mierzyc dostep do sadu.
    > Wpis procentowy i tak nie ma ZADNEGO zwiazku z faktycznymi kosztami
    > administracji procesow.

    No i co z tego. Wskaz akapit orzeczenia trybunału, w którym jest
    napisane, że wpis musi mieć związek z faktycznymi kosztami administracji
    procesów. Tylko bez wywyższania się i wytykania mi że rzekomo nie znam
    angielskiego. Jeżeli ty tak wspaniale go znasz wskarz tenm akapit, ale
    żeby to było w cześci zawierającej stanowisko trybunału, a nie
    twierdzenia skarzącego.
    A poza tym wpis w sprawie o zapłatę kwoty 1.000 zł wynosi 80 zł. Koszty
    administracji sądów przy rozpatrywaniu tej sprawy sa znacznie wyższe.
    Przykładowo koszt sprawy o ztwierdzenie nabycia spadku, gdy jest
    czterech spadkobierców to co najmniej 100 zł, a wpis wynosi 20 zł. Czy
    mam przez to rozumieć, że nalezy podnieść wpisy w sprawach
    najmniejszych, tych gdzie wystepują najmniejsi ludzie?

    > Przejrzyj grupe sprzed paru tygodni. Temat maglowany ze wszystkich
    > stron, wlacznie z cytatami.

    Przypominam, że w tamtej dyskusji tez brałem udział, i dobrze pamietam,
    że takich cytatów nie przytoczono. Więc albo siądz ty mój wybitny
    anglisto do orzeczenia i wskaż właściwe akapity, albo przyznaj się, że
    nie miałeś racji.

    _ on the

    > Sad uznal ze SAM FAKT zadania wpisow jest jak najbardziej dopuszczalny.
    > Przeciez to nie bylo przedmiotem sporu Kreuza cipuniu.

    Owszem, Kreuz podnosił, że pozbawiono go prawa do sądu poprzez
    bezpodstawne oddalenie jego wniosku o zwolnienie od kosztów.

    > Jakie masz tytaj problemy? Sad nie musi dawac uslug za darmo. Zgadza
    > sie. Ale nie moze kosztami ograniczac dostepu. Taki jest wyrok.

    Owszem. Ale (jeżeli masz problemy z tłumaczeniem tekstu prawniczego)
    "Jakkolwiek wypełnienie obowiazku zapewnienia faktycznego dostepu do
    sadu [...] winno także obejmować podejmowanie działań pozytywnych o
    róznym charakterze, z tego twierdzenia nie można wywodzić prawa do
    darmowej pomocy prawnej ani do darmowego postepowania w sprawie"

    Inaczej mówiąc państwo obowiązane jest do zapewniania dostępu do sądu
    poprzez podejmowanie odpowiednich działań, w tym przypadku zwolnienia od
    kosztów sądowych osoby, która nie jest w stanie ich ponosić.

    > Czyli takze do zmuszania do ZBYT kosztownych i niepotrzebnych bieglych?

    Biegli są na wniosek strony. do biegłych nikt nikogo nie "zmusza"

    _access_to_a_court_

    > Sam fakt zadania wpisu nie jest sprzeczny z Konwencja. I tego w zaden
    > sposob nie kwestionowal Kreuz cipuniu. Angielski, angielski..

    Owszem. A jak tam twój angielski?
    Bo nadal nie wskazałeś mi akapitu, w którym trybunał zakwestionowałby
    dopuszczalność ustalania wpisów procentowych. Jeżeli podtrzymujesz swoje
    twierdzenie wskaż mi akapit zawierający takie stwierdzenie TRYBUNAŁU.

    > Are material. So what? The court nonetheless held that too high of a fee
    > is violating the Convention, cipuniu.

    Circumstances in the given case, applicant's ability to pay them.
    So not only the actual sum to be paid is important, but also the
    applicant's ability to pay it. So, the same fee in different cases can
    be either considered to be a reasonable restriction, or a violation of
    the convention.

    > To zdanie akurat nie mowi o tym, ale w tym kierunku idzie wyrok.

    A o czym mówi? Jakie jest TWOJE tłumaczenie tego akapitu?

    > Popros osobe biegla w angielskim o przetlumaczenie.

    Skoro ty uważasz się za bieglejszego ode mnie, to pewnie wskazanie
    akapitu orzeczenia nie sprawi ci problemu. A więc?

    > Wiekszosc spraw nie potrzebuje w ogole bieglych. To sa zwykle naduzycia.

    Ciekawe... A mnie się wydawało, że biegłego powołuje się na wniosek
    strony...

    > A burdelmama to nie werbuje?

    Nie odwracaj kota ogonem. Przyznaj się do błędu.
    Prowadzenie burdelu jako agencji towarzyskiej to nie jest
    stręczycielstwo. Zas tzw. Burdelmama dopuszcza się zazwyczaj
    przestępstwa sutenerstwa albo kuplerstwa.

    > Do jakiej sprawy? Kafelkow na prom kosmiczny, czy 50 kafelkow na balkonie?

    Do kazdej sprawy, na wniosek strony. Bo odmowa przyznania biegłego może
    byc uznana za pozbawienia prawa do rzetelnego rozpoznania sprawy.

    > Slyszales o kafelkach pekajacych wczesniej niz 90 lat? To bedzie
    > wyprodukowanych circa 1915. Obecnie produkowane kafelki dostepne na
    > rynku sa moze i bardziej wytrzymale.

    Tak. Nawet takie widziałem, na oględzinach. Przyklejono je do sciany w
    osiadającym budynku. Płytki mogą również popękać, gdy płytki do wnętrz
    umieszczono na zewnątrz, albo gdy kafelkowano przy ujemnych
    temperaturach, albo gdy zastosowano zły klej, albo gdy zle je
    przechowywano (pod gołym niebem), gdy zastosowano niewłaściwy klej lub
    fugi, gdy źle przygotowano podłoże, gdy uderzono je czymś twardym...

    > Sprawa zamknieta. Sad i strony zaoszczedzily na kosztach pieniaczego
    > procesu.

    Owszem. Ale jak stroma chcę biegłego, to musze jej biegłego dać. W
    takiej sytuacji żąda się zaliczki.

    > Podaj firme produkujaca kafelki o wytrzymalosci jednego roku (wliczajac
    > przewidywalne NADuzycia).

    Żadna firma nie jest w stanie wyprodukować kafelków odpornych na głupotę
    budowlańca. Żadne kafelki nie wytrzymają np położenia na osiadającej
    ścianie.

    Za mało widac w życiu widziałeś

    --
    Falkenstein