  • Data: 2006-10-30 20:24:41
    Temat: Re: gwarancja a reklamacja
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jest to staly numer salonow obowniczych - sami do konca nie moga zdecydowac
    sie czy daja na obowie gwarancje czy objete sa one rekojmia.

    SN wielokrotnie potwierdzal, ze gwarancja nie moze byc dorozumiana.
    Gwarancja to swoista umowa, ktora powinna byc mu przedlozona przez
    sprzedajacego i podpisana przynajmniej przez sprzedawce.

    Rozroznienie czy mamy do czynienia z gwarancja czy rekojmia ma wielkie
    znaczenie co do naszych uprawnien.

    Gwarancja przewiduje naprawe i powinna stanowic po ilu naprawach masz prawo
    ubiegac sie o wymiane produktu na nowy, wolny od wad.

    Rekojmia natomiast przewiduje naprawe tylko w szczegolnych sytuacjach, gdy
    sprzedawca jest producent i usterke moze usunac w mozliwie krotkim czasie.
    Zasadniczym uprawnieniem z rekojmi jest prawo ubiegania sie o wymiane
    produktu na wolny od wad, obnizenie ceny (ze wzgledu na wade) lub
    odstapienie od umowy.

    Wiem, ze nie-prawnikowi ciezko rozmawia sie ze sprzedawca, ale powinienies
    mu kategorycznie oswiadczyc, ze korzystasz z prawa rekojmi i domagasz sie
    wymiany obuwia na nowe wolne od wad - lub w razie braku takiej mozliwosci
    odstepujesz od umowy kupna-sprzedazy.
    Zapraszam na Forum Prawnikow - www.advokat.com.pl