    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Date: Tue, 27 Nov 2012 23:21:38 +0100
    <k8gt3a$u4d$1@speranza.aioe.org> <k8h2tc$dpp$1@speranza.aioe.org>
    <k8hv36$8qi$1@speranza.aioe.org> <k8ilfg$bnu$1@news.dialog.net.pl>
    <k8jf7c$j7b$1@node2.news.atman.pl> <k8jk54$jp1$1@speranza.aioe.org>
    <k8jmsl$q14$1@speranza.aioe.org>
    <50adf75d$0$33462$c3e8da3$fdf4f6af@news.astraweb.com>
    <k8qgjr$usv$1@news.dialog.net.pl>
    <50b0ed09$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8srro$26a$1@news.dialog.net.pl>
    <50b20162$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8t5d3$8t6$1@news.task.gda.pl>
    <50b22172$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8t8s1$ion$1@news.task.gda.pl>
    <50b245d6$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8tm38$iu6$1@news.task.gda.pl>
    <50b26aac$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8u3gj$l9l$1@news.task.gda.pl>
    <50b2ab64$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <k90tl2$jc7$1@news.task.gda.pl>
    <50b4ff75$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-11-27 16:14, news pisze:

    > Widzę u ciebie absurdalne komusze poglądy, ładowano w ich realizację
    > kosmiczne pieniędzy i nadal arbuzy w zimę nie rosą i nikomu to nie
    > potrzebne.

    komusze? czemu? ja bym zjadł taniego arbuza w zimę :(

    > Głupotą jest opowiadanie o innych aspektach GMO kiedy faktycznie
    > ogranicza się tylko do tych o których piszę!

    przesadzasz

    > To teraz pomyśl czy człowiek zjadający to GMO posiada geny odporności na
    > tą trutkę?

    glifosat? Nie działa na zwierzęta[1]

> [...]
    > tajne podziemnie laboratoria jak z filmu "RezidentEvil", takm realizują
    > sobie tylko znane plany i projekty, tam stworzyli GMO i dokładnie je
    > przebadali, dobrze wiedzą ze to nie daje większych plonów i nie jest
    > zdrowe, ale oni takie mieli założenia i im się udało. Żadne państwo nie
    > ma takich pieniędzy żeby Przebadać GMO więc nikomu się to nie uda. Ale z
    > prostych eksperymentów widać ze GMO powoduje bezpłodność, szczury nim
    > karmione umierają na nowotwory i guzy wielkości pięści. Myślisz ze ten
    > wysyp bezpłodności i nowotworów to jakiś przypadek?

    zostań scenarzystą jakiegoś filmu katastroficznego klasy B :D

    > Tłumaczyłem ci to, ale ty nadal nie rozumiesz że GMO bez tych oprysków
    > nie istnieje!
    > Jeśli GMO nie opryskasz i nie nawozisz to zeżrą je choroby i szkodniki a
    > plony będą żadne!

    pryskają też i nieGMO

    > Z GMO nie masz wyboru, nad tym nie ma żadnej kontroli i nie ma
    > możliwości kontroli, występuje biologiczne skażanie roślin
    > niemodyfikowanych!

    a masz dowody na to skażenie? Bo gdybasz i to nieporadnie.

    > Skoro będą chwasty i szkodniki odporne na RANDUP to gdzie twoje plony i
    > gdzie twoje zyski?

    będzie się stosowało inny pestycyd

    > To pokaz mi gnie one są? Dlaczego nie ma ich na polach?

    są są - myślisz, że współcześnie wysiewane odmiany to te, które wysiewał
    twój praprapradziadek?

    > Wielkie kilkumetrowe rośliny a między nimi pustynia!
    > Czyściutki piasek i ani śladu roślinki, chwastu, mchu czy robaczka!

    a nie o to chodzi w opryskach?

    > W akademickich ośrodkach od genetyki, chwalą się takimi bzdurami!

    Który uniwerek i jaka katedra - dokładniej proszę

    > Uprawisz propagandę i demagogię! Krzyżowanie nie jest żadna sztuczną
    > modyfikacją genetyczną i nie człowiek krzyżują ale rośliny robią to
    > same. To tak jakbyś zaprowadził klacz do ogiera i twierdził że to ty ją
    > zapłodniłeś!

    Inne metody ale cel i idea ta sama. Jeździsz po Polsce i widzisz żyto i
    ryż z azji, ziemniaki z ameryki itd itd. Rozumiem, że trzeba spalić te
    odmiany bo nieodwracalnie zmieniają lokalną biosferę?

    Jeszcze raz się ciebie spytam - czemu przeraża cie wklonowanie genu z
    jednej rośliny do innej a nie przeraza cię tworzenie całkiem nowych
    odmian i gatunków?

    > Jak na razie wyrastają dziury w mózgu krowom i ich cielakom, oraz osobom
    > jedzącym ich mięso.

    i zapewnie PrPSc to wina GMO? Zresztą atakowanie GMO argumentując
    prionami to jakiś katastrofalny skrót myślowy.

    > To weź wsadź do żołądka nie białka i niech ci ten pepsynogen wyprodukuje!

    spoko np. węglowodany i tłuszcze? Dalej będzie pepsynogen produkował.

    > Próbowałeś kiedyś żywić się trawą, albo ziemią?

    a ty szpinakiem albo soją?

    > Białka GMO składają się z innych aminokwasów niż nieGMO, czy żołądek
    > rozbija te aminokwasy i buduje odpowiednie?

    jakich innych aminokwasów? wymień proszę.

    > W zyciu nie widziałem człowieka co by nie wykitował od żarcia trawy,

    a ilu widziałeś co wykitowali od jedzenia trawy?

    > jeśli ty to potrafisz to zgłoś się do księgi ginesa, oraz do naszego
    > plemiela że znalazłeś rozwiązanie kryzysu, nie trzeba sadzić GMO bo
    > ludzkość można wyżywić trawą!

    za wiki:
    trawy (Poaceae (R. Br.) Barnh., Gramineae Juss.[2]) - rodzina roślin
    należąca do rzędu wiechlinowców. Liczy ok. 11 tys. gatunków. /.../
    Należą do niej również ważne rośliny uprawne, w tym zboża.
    (np. kukurydza, ryż i żyto - dop. plama)

    > Bezczelne Kłamstwo!

    masz mnie... w 95%

    > Ty spec od GMO tego nie wiesz?

    nie wiem jak bezpłodne zwierze może krzyżować się z innymi zwierzętami
    (bo płodność i rozmnażanie to synonim krzyżowania)

    > nie dają potomstwa, ale są w stanie zapłodnić

    jak zapłodnią to dadzą potomstwo.

    > Ale ja nie mam żadnego wyboru! Ja nie potrafię przebadać tego co jem, na
    > dodatek nikt mnie o tym nie informuje.

    to ja cię informuję. Rozumiem, że od teraz będziesz omijał te produkty?

    Dobra... przyznam cie się, ze od dawna jak czytam lub słucham w różnych
    mediach ekoprzygłupów argumentujących, że od GMO pomrą im dzieci to
    chciałem sobie pogadać z takimi. Trafiłeś się ty na grupie i pomyślałem,
    że to dobra okazja by poflameować troszeczkę. Jednak znudziło mi się już
    to. Zresztą... przesadziłeś - nikt nie jest aż tak głupi :)

    Słowem... o wiele za późno ale EOT.

    [1]hmmm chyba :/