    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Wed, 17 Jul 2024 14:21:06 +0200

    W dniu 16.07.2024 o 07:04, Robert Wańkowski pisze:
    > Ale mój powód legitymowania jest prawdziwy i adekwatny do sytuacji, a
    > Twój zmyślony.

    No też nie do końca. To rzecz o której już wiele razy pisałem, ale sporo
    osób uważa, ze namawiam do kłamstwa czy podawania nieprawdziwych
    powodów. Poszukiwanych z różnych powodów osób w Polsce jest masa.
    Obecnie jeszcze mamy dostęp do danych z całej Europy o międzynarodowych
    poszukiwaniach Interpol nie wspominając już litościwie. Po pierwsze,e
    nie do wszystkich tych poszukiwań mamy fotki.

    Po drugie ta baza zmienia się co chwilę i nikt nie przegląda tych fotek
    co pięć minut. Tu przykładem choćby publikowanie "z nudów" przez media
    takich katalogów osób poszukiwanych. Żeby podnieś klikalność, to
    przykładowo jest materiał o kobietach poszukiwanych "w naszym
    województwie". Tylko nikt nie ogarnia, ze potem te strony żyją własnym
    życiem. Niejednokrotnie poszukiwane osoby nawet nie wiedzą, ze są
    poszukiwane. Dowiadują się z takiego artykułu i przyjeżdżają do Policji.
    Nikt ich nie zatrzymuje. Robi się, co trzeba i idą. A potem latami wszą
    jako poszukiwane. Policja już ich nie poszukuje, a dziennikarze nawet
    nie mają tego jak zweryfikować. Dokąd się sama sfotografowana osoba nie
    przypieniaczy o bezbarwne posłużenie się jej wizerunkiem.

    Tu już taka przy okazji prośba do czytaczy - ze zrozumieniem. Jeśli już
    na FaceBook, czy gdzieś indziej postanowimy pomóc i opublikować
    informację o poszukiwaniu (najczęściej zaginionego), to likujmy materiał
    ze stron Policji, a nie replikujmy jakieś informacje z gazet, od
    znajomych itp. Jeśli linkujemy ze strony Policji, to jak Policja
    znajdzie osobę, to albo tam jest dodawany komunikat, albo często służby
    prasowe usuwają ten komunikat. To rozwiązuje problem. Jak podlinkujecie
    jakiś portal, a portal ten nie śledzi na bieżąco rozwoju wydarzeń, to
    będzie to trwało wiecznie. Ja już wiele razy się z tym spotkałem.
    Człowiek dawno znaleziony i bezpieczny, a nagle ktoś z moich znajomych
    (bo wówczas dostaję "cynk" of Facebook) umieszcza informację, ze trzeba
    go szukać i ratować.

    Im mniej bedzie komunikatów o poszukiwaniach, tym większa szansa, że
    ktoś to zauważy, zadziała, pomoże. Jak niektórzy znajomi moi wrzucają
    wszystko jak leci i nawet nie ma w opisie, jakiego to miasta dotyczy, to
    nawet tam nie wchodzę.
    --
    (~) Robert Tomasik