    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Tue, 16 Jul 2024 13:14:29 -0000 (UTC)

    Henryk Hajdan <h...@g...com> wrote:

    > Audytobywatelski ma inne zdanie, ale ja nie zgadzam się z audytem
    > obywatelskim.

    Audyt był w tej sprawie w sądzie i sąd się z nim zgodził -- nie było
    podstawy do legitymowania.

    > Rozmawiałem ze swoim dzielnicowym na wsi i on mówi, że policjant zawsze
    > i wszędzie może wylegitymować chociażby po to, aby art. 14 ustawy o
    > policji sprawdzić, czy jest osobą która unika odbierania urzędowej
    > korespondencji i z tego powodu osoba jest ścigana.

    Problem polega na tym, czy ma podstawę, żeby podejrzewać, że ta osoba może
    unikać odbierania urzędowej korespondencji.

    Ten sam problem, co z wyrywkową kontrolą trzeźwości na drodze -- czy jest
    podstawa, żeby podejrzewać, że ten konkretny kierowca jest pijany?

    Policjant zasadniczo może zrobić wszystko, bo kto mu zabroni? Ale potem
    sądy rozpatrują takie sprawy, i tam jest większa możliwość obrony swoich
    praw niż na ulicy.

    --
    Ojciec Jasia jest kosmonautą. Któregoś dnia do drzwi jego mieszkania puka
    sąsiadka i pyta: