  • Data: 2024-07-15 18:03:38
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.07.2024 o 15:05, Uncle Pete pisze:

    > Co jest _co do zasady_ "dziwnego" (czyli niezrozumiałe) w publikowaniu
    > wizerunków dzieci?

    Brak ich zgody.
    Co jest w tym niezrozumiałego?

    > Ludzie od wieków chciały pokazywać obrazy tego, co im
    > się podoba. To może (nie musi) szkodzić psychice dziecka, ale czemu to
    > jest "dziwne"?

    Hmmm... niech pomyślę... ile wieków temu powstał internet i portale
    społecznościowe?

    > Konkretnie w moim przypadku rzecz się działa 29 lat temu i dzieci były
    > tylko częścią że tak powiem krajobrazu.

    Oczywiście. Jest to drobna i subtelna różnica.
    I pewnie jeszcze nie do udźwignięcia przez współczesne AI.
    Jednak uważam, że taka błędna klasyfikacja od czasu do czasu przez AI
    zdecydowanie jest lepsza niż bezmyślne, bezrefleksyjne i patologiczne
    publikowanie zdjęć swoich (i nie swoich) pociech przez januszy i
    grażynki i nic z tym nie robienie.

    > I nie sądzę, aby w tym
    > konkretnym przypadku ktoś by się psychicznie załamał, znajdując siebie
    > na filmie. Chyba że z powodu, że ten czas tak szybko leci.

    Pewnie nie.
    Ale w innym konkretnym przypadku może tak.
    Internet i portale społecznościowe to młoda technologia i pewnie za
    jakiś czas, wraz ze wzrostem świadomości z czym takie publikacje się
    wiążą, wykrystalizuje się jakaś norma. Na na razie dostrzeżono problem,
    że wolna amerykanka w tym zakresie nie działa, a wręcz przeciwnie, więc
    jakoś trzeba zacząć sobie z tym radzić. I bardzo dobrze.

    > I konsekwentne wprowadzanie tego zakazu oznaczałoby m.in. wycofanie z
    > bibliotek albumów poświęconych fotografii artystycznej, wycofania
    > niezliczonej liczby filmów dokumentalnych itp. powstałych w czasach,
    > kiedy tych zakazów i wymogów nie było.

    Nie twierdzę, że to prosty problem do rozwiązania w trzy sekundy
    prostymi receptami. Problem jest i trzeba coś z tym robić.

    > Powrotu do zdrowia życzę,

    Od wielu lat nie byłem w kościele, na pis, konfederosję i psl nie
    głosuję. Wątroba i płuca w porządku. W płaską Ziemię i reptilian nie wierzę.
    Ale dziękuję za troskę, bo dobrze wiedzieć, że jest ktoś, kto mi dobrze
    życzy, a nie tylko żeby mi krowa zdechła.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr