  • Data: 2005-10-22 12:18:07
    Temat: Re: faktura prze rozpoczęciem DG - pilne!
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał:

    >nie mam czasu jej teraz szukać
    A ja twierdzę, ze jej nie znajdziesz, dlatego nie nalezy twierdzić
    'nie może, nie wolno', gdy brak jest oparcia w zapisach prawa.

    > tu nie chodzi o opłaty administracyjne/skarbowe, tylko o fakturę VAT.
    Jesli jedno, to i drugi.

    > działacz gospodarczy zadeklarował, że rozpoczyna działalność
    >1 listopada, to dopiero od 1 listopada jest podatnikiem PDoOF
    Podatnikiem jest gdy, osiągnie dochód i to niezależnie od tego czy
    dz.g. zgłosił i jaką datę tam zadeklarował. Ważna jest faktyczne
    (data) podjęcie dz.g. (wg orzecznictwa w tym zakresie), a nie
    deklaracja, która może okazać sie tylko nierealizowanym w ogóle
    zamiarem.

    >to wnioskiem może być, że w okresie przez tą datą jednak prowadził DG.
    Poniesienie kosztów wstępnych NIE jest jeszcze rozpoczęcie dz.g.

    Artur Golański