  • Data: 2004-01-05 08:51:29
    Temat: Re: encyklopedia internetowa
    Od: "automoto" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Kotowicz" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:23b9.00000536.3ff892e4@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Interesuje się botaniką Chciałbym stworzyć internetową encyklopedię
    > interesujących mnie gatunków roślin dotyczacą samych roślin oraz ich
    > hodowli. Posiadam pewną wiedzę na ten temat ale z wiadomych względów
    > do stworzenia takiej strony potrzebnę będzie wykorzystanie materiałów
    > źródłowych w postaci encyklopedii drukowanych lub materiałów dostępnych
    > na sieci (również w językach obcych).
    > Jakie są formalne, zgodne z prawem zasady wykorzystywania takich gotowych
    > informacji. Czy przeredagowanie wiadomości z kilku źródeł coś zmienia.
> [...]

    od razu zaznaczam ze nie jestem prawnikiem

    ale tak na zdrowy rozum to:
    jesli piszesz obiektywne prawdy - np roslina A ma czerwone kwiaty
    to nie ma znaczenia czy wziales to z encyklopedii X czy Y bo to jest czysta
    informacja

    prawo autorskie obejmuje w przypadku encyklopedii formę, ilustracje itp
    a wlasnie ilustracje lub zdjecia musisz miec swoje

    zakladam ze przeczytales ustawe prawo autorskie
    (ja ostatnio jakies 2 tyg temu wiec pamiec moze mnie nieco mylic)

    mysle jednak ze tym tropem mozesz pojsc. no ale oczywiscie nie wypada
    przepisywac toczek w toczek

    pozdrawiam