  • Data: 2004-01-05 21:43:23
    Temat: Re: encyklopedia internetowa
    Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

    > od razu zaznaczam ze nie jestem prawnikiem
    >
    > ale tak na zdrowy rozum to:
    > jesli piszesz obiektywne prawdy - np roslina A ma czerwone kwiaty
    > to nie ma znaczenia czy wziales to z encyklopedii X czy Y bo to jest czysta
    > informacja

    Ok, a czy prawdą obiektywną jest że np roślina może mierzyć np 10cm
    ale zdarzył się osobnik 12cm długości. Czy takie fakty też są czystą
    informacją ?

    > prawo autorskie obejmuje w przypadku encyklopedii formę, ilustracje itp
    > a wlasnie ilustracje lub zdjecia musisz miec swoje

    Ze zdjęciami nie ma problemu. Problem w tym że patrząc na roślinę można
    sporo o niej powiedzieć ale nie wszystko co chciałbym mieć w takiej
    encyklopedi.

    Gdzie jest napisane że w przypadku encyklopedi nie jest chroniona sama
    treść ? Czy analogicznie mogę napisać dowolne opracowanie na dowolny temat
    pod warunkiem że korzystam z informacji które każdy fachowiec z danej
    dziedziny powinien znać ?

    > mysle jednak ze tym tropem mozesz pojsc. no ale oczywiscie nie wypada
    > przepisywac toczek w toczek

    Czy jest tu jakiś prawnik który miał do czyniania z powobnym tematem ?
    Jeśli nei na listę to na priv m...@b...pl.

    pozdrawiam grupę,
    Marek