  • Data: 2006-07-11 20:26:13
    Temat: Re: dzialanie prokuratora prosba o pomoc
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dodatkowo prokurator nie chce mi wydac odpisu aktu
    > umorzenia postepowania dochodzeniowego, malo tego powiedzial mi ze nawet nie
    > mam prawa zobaczyc tego odpisu na oczy.

    Najporawdopodobniej nie zostałeś uznany za pokrzywdzonego. Przy przestępstwie
    z art. 270 par. 1 kk zawyczaj osoba fizyczna nie jest pokrzywdzonym w
    rozumieniu art. 49 kpk.

    > Czy zwiazku z tym moze byc taka sytuacja ze ja wnosze zawiadomienie do
    > prokuratury a prokurator odmawia mi dostepu do dokumentow w ktrych jest
    > napisane dlaczego zostalo umorzone postepowanie?

    Oczywiście. Akta udostępnia się tylko ściśle okreslonemu kręgowi osób - art.
    156 par. 5 kpk.

    > Co w takiej sytuacji robic?

    Złóz wniosek o udostępnie akt w trybie art. 156 par. 5 kpk ("Za zgodą
    prokuratora akta w toku postępowania przygotowawczego mogą być w wyjątkowych
    wypadkach udostępnione innym osobom.") Musi on naprawdę dobrze umotywowany,
    aby uzyskać zgodę...

    > Czy to mozliwe ze druga strona wykorzystala znajomosci w prokurturze,

    Na 99% nie.