    From: "lambdax" <n...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dodatkowa działalność w trakcie trwania stosunku pracy?
    Date: Sat, 18 Apr 2009 23:00:59 +0200

    news:gsckbm$frs$2@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:gsarck$g93$1@news.task.gda.pl lambdax <n...@y...com>

    > Tak się nie da - zastąpić obowiązującą umowę.
    > Są zasadniczo dwie metody zmiany warunków pracy i/lub płacy:
    > - porozumienie zmieniające (zwykle popularnie zwane aneksem), na treść
    > którego nie musisz się zgodzić, co formalnie konsekwencji nie rodzi
    > żadnych;
    > - wypowiedzenie zmieniające (art. 42 KP).
    >
    > Ale my tu mówimy - jak sądzę - o zakazie konkurencji, opisanym w art.
    > 101^1÷101^4 KP który wskazuje, że warunki takie określać ma _oddzielna_
> [...]
    Najśmieszniejsze jest to, że mój pracodawca twierdzi, iż kwit który podkłada
    nam pod nos nie zmienia warunków pracy a tylko dostosowuje wewnętrzne
    dokumenty do zmian w prawie pracy które weszły w życie po wejściu Polski do
    UE w 2004r.

    W poprzedniej umowie wogóle nie mam paragrafu dotyczącego zakazu
    konkurencji, jest tylko zapis mówiący o konieczności uzyskania zgody
    pracodawcy na podjęcie pracy dodatkowej dla innej firmy (inna umowa o pracę
    czy umowa cywilnoprawna).

    dzięki wielkie za przybliżenie tych regulacji i link.