  • Data: 2008-11-04 21:30:19
    Temat: Re: długi, nieruchomośc itp (długie)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mowso pisze:
    > Witam
    >
    > Pierwszy raz tutaj i oczywiście od razu z prośbą o pomoc, ale
    > przedstawię sytuację od początku
    > Teśc lubi się bawic i wpadł w typową spirale zadłużenia, jeszcze daje
    > radę spłacac, ale niestety ze zdrowiem coraz gorzej i po jego ostatnim
    > zaciągnietym kredycie, zaczeliśmy się obawiac co się stanie jeśli się
    > "stanie". Mieszkamy w domu który prawnie po śmieci jego żony należy się
    > jemu oraz mojej żonie w wartościach typowych dla podziału spadku. Teśc
    > chce ten dom na nas przepisac w całości i zastanawiamy się jak to zrobic
> [...]

    Windykacja będzie miała podstawy. I mogą dobrać się do domu nawet
    przed śmiercią teścia.

    kodeks cywilny:
    art. 527
    § 1. Gdy wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową, każdy z
    wierzycieli może żądać uznania tej czynności za bezskuteczną w stosunku
    do niego, jeżeli dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia
    wierzycieli, a osoba trzecia o tym wiedziała lub przy zachowaniu
    należytej staranności mogła się dowiedzieć.

    § 2. Czynność prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem
    wierzycieli, jeżeli wskutek tej czynności dłużnik stał się niewypłacalny
    albo stał się niewypłacalny w wyższym stopniu, niż był przed dokonaniem
    czynności.

    § 3. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli uzyskała korzyść majątkową osoba będąca w
    bliskim z nim stosunku, domniemywa się, że osoba ta wiedziała, iż
    dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli.

    § 4. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli korzyść majątkową uzyskał przedsiębiorca
    pozostający z dłużnikiem w stałych stosunkach gospodarczych, domniemywa
    się, że było mu wiadome, iż dłużnik działał ze świadomością
    pokrzywdzenia wierzycieli.
    art. 528
    Jeżeli wskutek czynności prawnej dokonanej przez dłużnika z
    pokrzywdzeniem wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową
    bezpłatnie, wierzyciel może żądać uznania czynności za bezskuteczną,
    chociażby osoba ta nie wiedziała i nawet przy zachowaniu należytej
    staranności nie mogła się dowiedzieć, że dłużnik działał ze świadomością
    pokrzywdzenia wierzycieli.
    art. 529
    Jeżeli w chwili darowizny dłużnik był niewypłacalny domniemywa się, iż
    działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli. To samo dotyczy
    wypadku, gdy dłużnik stał się niewypłacalny wskutek dokonania darowizny.

    itd.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz