  • 1. Data: 2008-11-04 21:25:30
    Temat: długi, nieruchomośc itp (długie)
    Od: "Mowso" <m...@w...pl>

    Witam

    Pierwszy raz tutaj i oczywiście od razu z prośbą o pomoc, ale
    przedstawię sytuację od początku
    Teśc lubi się bawic i wpadł w typową spirale zadłużenia, jeszcze daje radę
    spłacac, ale niestety ze zdrowiem coraz gorzej i po jego ostatnim
    zaciągnietym kredycie, zaczeliśmy się obawiac co się stanie jeśli się
    "stanie". Mieszkamy w domu który prawnie po śmieci jego żony należy się jemu
    oraz mojej żonie w wartościach typowych dla podziału spadku. Teśc chce ten
    dom na nas przepisac w całości i zastanawiamy się jak to zrobic sprawnie i
    tanio, żeby zabezpieczyc się na wypadek jego śmierci :( Bo jak rozumiem
    przejmując masę spadkową przejmuje się również długi. Czy po przepisaniu
    notarialnie/sądownie (nie wiemy w jaki sposób lepiej, czy wogóle przepisywac
    własnośc, darowiznę zrobic? ) i w razie czego po odrzuceniu spadku,
    windykacje będą miały podstawy się czegoś od nas domagac ??
    Proszę o pomoc bo naprawdę dziś się zrobiło niezaciekawie jak się
    dowiedzieliśmy o kwotach zadłużenia :(((((

    Mowso

  • 2. Data: 2008-11-04 21:30:19
    Temat: Re: długi, nieruchomośc itp (długie)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mowso pisze:
> [...]
    > domagac ??
    > Proszę o pomoc bo naprawdę dziś się zrobiło niezaciekawie jak się
    > dowiedzieliśmy o kwotach zadłużenia :(((((

    Windykacja będzie miała podstawy. I mogą dobrać się do domu nawet
    przed śmiercią teścia.

    kodeks cywilny:
    art. 527
    § 1. Gdy wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową, każdy z
    wierzycieli może żądać uznania tej czynności za bezskuteczną w stosunku
    do niego, jeżeli dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia
    wierzycieli, a osoba trzecia o tym wiedziała lub przy zachowaniu
    należytej staranności mogła się dowiedzieć.

    § 2. Czynność prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem
    wierzycieli, jeżeli wskutek tej czynności dłużnik stał się niewypłacalny
    albo stał się niewypłacalny w wyższym stopniu, niż był przed dokonaniem
    czynności.

    § 3. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli uzyskała korzyść majątkową osoba będąca w
    bliskim z nim stosunku, domniemywa się, że osoba ta wiedziała, iż
    dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli.

    § 4. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli korzyść majątkową uzyskał przedsiębiorca
    pozostający z dłużnikiem w stałych stosunkach gospodarczych, domniemywa
    się, że było mu wiadome, iż dłużnik działał ze świadomością
    pokrzywdzenia wierzycieli.
    art. 528
    Jeżeli wskutek czynności prawnej dokonanej przez dłużnika z
    pokrzywdzeniem wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową
    bezpłatnie, wierzyciel może żądać uznania czynności za bezskuteczną,
    chociażby osoba ta nie wiedziała i nawet przy zachowaniu należytej
    staranności nie mogła się dowiedzieć, że dłużnik działał ze świadomością
    pokrzywdzenia wierzycieli.
    art. 529
    Jeżeli w chwili darowizny dłużnik był niewypłacalny domniemywa się, iż
    działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli. To samo dotyczy
    wypadku, gdy dłużnik stał się niewypłacalny wskutek dokonania darowizny.

    itd.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-04 21:31:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mowso pisze:
    > Witam
    >
    > Pierwszy raz tutaj i oczywiście od razu z prośbą o pomoc, ale
    > przedstawię sytuację od początku
    > Teśc lubi się bawic i wpadł w typową spirale zadłużenia, jeszcze daje

    Ponadto - oprócz tego co napisałem o kodeksie cywilnym - można
    jeszcze się doszukiwać przestępstwa wyzbywania się swojego majątku na
    szkodę wierzycieli.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-11-04 21:38:31
    Od: "Mowso" <m...@w...pl>

    > Ponadto - oprócz tego co napisałem o kodeksie cywilnym - można jeszcze
    > się doszukiwać przestępstwa wyzbywania się swojego majątku na szkodę
    > wierzycieli.

    uh... no to niezaciekawie się robi :( to może jakieś porady jak się przed
    czymś takim obronic i co zrobic żeby nagle nie sprzedawac domu w którym się
    mieszka, żeby spłacic długi nie do końca normalnego teścia ??

    Jutro idziemy do banku dowiedziec się czy kredyt który zaciągnoł jest
    wogóle ubezpieczony na wypadek jego śmierci :((( bo jak nie to ciężko
    będzie. Wogóle się dziwimy jak można kredyt w takiej wysokości dac osobie po
    60-ce bez żyrantów, zabezpieczeń i z jego historią kredytową w innych
    bankach. Jakoś zaczyna mi się to powoli kojarzyc z lichwą ;]

    Mowso

  • 5. Data: 2008-11-04 21:44:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mowso pisze:
> [...]
    > przed czymś takim obronic i co zrobic żeby nagle nie sprzedawac domu w
    > którym się mieszka, żeby spłacic długi nie do końca normalnego teścia ??

    Każda próba pokrzywdzenia wierzycieli będzie bardziej lub mniej
    niezgodna z prawem. Nie traktuj tego domu jak swojego, nie dziel skóry
    na niedźwiedziu. Najpierw teść musi się rozliczyć ze swoich zobowiązań,
    a potem może je sobie rozdawać.

> [...]
    > osobie po 60-ce bez żyrantów, zabezpieczeń i z jego historią kredytową w
    > innych bankach. Jakoś zaczyna mi się to powoli kojarzyc z lichwą ;]

    Widocznie nieruchomość była dobrym zabezpieczeniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-11-04 21:52:35
    Od: "Mowso" <m...@w...pl>

> [...]
    > niezgodna z prawem. Nie traktuj tego domu jak swojego, nie dziel skóry na
    > niedźwiedziu. Najpierw teść musi się rozliczyć ze swoich zobowiązań, a

    tylko my już wiemy, że on nie będzie w stanie się rozliczyc ze swoich
    zobowiązań :( a my się oczywiście boimy tego bo w ten dom/remonty włożyliśmy
    praktycznie wszystkie oszczędności, żeby nadawał się do mieszkania :((

    > Widocznie nieruchomość była dobrym zabezpieczeniem.

    nie był to kredyt pod hipotekę, chyba, że w inny sposób można dom zastawic
    pod pożyczkę nie umieszczając tego na umowie kredytowej ?

    Mowso

  • 7. Data: 2008-11-05 00:26:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mowso wrote:

    > nie był to kredyt pod hipotekę, chyba, że w inny sposób można dom
    > zastawic pod pożyczkę nie umieszczając tego na umowie kredytowej ?

    Nie musiał.
    Ważne, że bank widział, że w razie czego będzie z czego ściągnąć.

  • 8. Data: 2008-11-05 08:13:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Nie musiał.
    > Ważne, że bank widział, że w razie czego będzie z czego ściągnąć.

    A nawet jeśli bank nie wiedział, to nie jest to powód, aby teraz się
    tego wyzbywać na szkodę wierzyciela.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-11-05 10:42:15
    Od: "Mowso" <m...@w...pl>

    > A nawet jeśli bank nie wiedział, to nie jest to powód, aby teraz się
    > tego wyzbywać na szkodę wierzyciela.

    Dzisiaj po wizycie w banku okazuję się, że kredyt jest ubezpieczony na
    wypadek śmierci kredytobiorcy. Wieczorem dostanę warunki ubezpieczenia i
    zobaczę co jest w nich zawarte - na razie lekki kamyczek spadł mi z serca

    Mowso