  • Data: 2022-09-05 19:04:57
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.09.2022 o 12:44, jureq pisze:

    > Nie trzeba wcale używać trybu warunkowego,

    Nie trzeba, bo wszyscy niewolnicy uważali, że niewolnictwo to norma,
    jest moralne i godzili się ze swoim losem?

    > choć jest to temat dość
    > skrzętnie omijany przez kulturę masową i badaczy historii. Ale "małe
    > conieco" na temat "afroamerykanów", którzy po wyzwoleniu sami stawali się
    > właścicielami niewolników można znaleźć.

    No i? Co z tego, że można znaleźć?
    Jak z faktu, że jakiś były niewolnik kupił sobie/zdobył niewolnika ma
    wynikać, że wszyscy niewolnicy uważali to za normalne i moralne?
    Przecież to bzdura.

    Czego to ma dowodzić?
    Że wśród niewolników też byli źli ludzie? No byli.
    Przecież jak wpadali gdzieś do wioski, miasta, czy pokonali wrogą armię,
    to do niewoli brali jak leci. Nikt nie robił selekcji i nie robił im
    testów, czy dobry czy zły...
    Niewolnikiem mógł zostać pedofil, sadysta, czy inny zwyrodnialec
    hazardzista za długi...

    Można też znaleźć ("conieco"...), że po wyzwoleniu nie stawali się
    właścicielami niewolników.
    Można też znaleźć ("conieco"...), że wyzwalali siebie (i innych) siłą
    (pewnie dlatego, bo niewolnictwo było normalne i moralne?).

    O tym dość skrzętnym omijaniu przez badaczy historii z litości nie
    wspomnę... pokażesz jakąś pracę historyczną na ten temat, która to
    skrzętnie omija? Albo chociaż w której ktoś pisze, że złapani niewolnicy
    to sami święci o gołębich sercach?
    (filmy o Spartakusie, to nie są prace historyczne)

    To raczej ludzie, którym niewolnictwo kojarzy się tylko z "małym
    conieco" na temat "afroamerykanów", skrzętnie omijali lekcje w szkole.

    Pozdrawiam
    Piotr