  • Data: 2022-09-02 17:26:20
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.09.2022 o 16:34, J.F pisze:
    > Ale czemu mieliby cokolwiek płacic, jesli nic nie niszczyli?

    No to jak nie zniszczyli, to oczywiście, że nie muszą płacić.

    > To oni odpowiedzialnie krzyczą, a reszta niech odpowiada za siebie.

    Nie ma reszty. Są razem.

    > W odroznieniu od policji, gdzie jest cala masa odpowiedzialnych nad
    > pojedynczym kulsonem.

    Wątpię, by przełożeni wydawali polecenia nakazywania szybkiego oddalenia
    się na Ukrainę.

    > Z tymi przedsiebiorstwami to nie masz przypadkiem na mysli
    > odpowiedzialnosc cywilnej za szkody spowodowane u innych? I to raczej
    > kwestia ubezpieczenia, a nie ochrony.

    A pasażer, to nie jest "inny" dla przewoźnika?

    > A w innych przypadkach?

    Jakich innych? Bo trochę trudno konstruktywne na takie pytanie
    odpowiedzieć.

    > Tak czy inaczej to nie wyłącza odpowiedzialnosci pasazera czy innego
    > chuligana za zniszczenia w tramwaju. O ile go złapią.

    Oczywiście. Natomiast jak zniszczy bagaż pasażera, to odpowiada
    przewoźnik, który wtórnie może sobie ścigać chuligana.

    > No ale nie ma innego pracownika przewoznika w tramwaju. Czyli
    > motorniczy winny:-)

    Musisz rozróżnić odpowiedzialność cywilną na zasadzie "winy" i na
    zasadzie "ryzyka". Właściciel pojazdu też często nie jest winny
    spowodowania kolizji, a przecież to on odpowiada. Dlatego wymyślono OC.
    Ale OC jest na samochody. Na hulajnogi napędzane prądem już nie ma, a
    właściciel nadal odpowiada. moim zdaniem gdzieś to umknęło przy zmianach
    w przepisach.

    > Nie, to policjanci ukrywaja kulsonow ...
    > o masz https://youtu.be/tg0GupFjcpg?t=267
    > Ktory bił przechodnia pałą?

    Możesz mi tam wskazać tych mitycznych kulsonów, których chronią
    Policjanci? Oni gdzieś tam w tle są?

    > To cala jednostka wysłana w ten rejon niech płaci. A potem niech
    > sobie dochodzą od siebie naleznosci solidarnej.

    Ależ tak jest. Płaci Policja.

    > Cala masa ciekawych filmikow byla, ale nie notowalem, a jak trzeba,
    > to odszukac trudno.
    >
    > O masz
    > https://demotywatory.pl/5066011/Wstrzasajace-nagrani
    e-z-Glogowa

    Nie mnie oceniać, ale po co wskakiwała policjantowi na plecy? Chciała go
    ujeżdżać, czy akurat jej droga do ŻABKI tamtędy wypadła i ten policjant
    jej zaszedł drogę. Ale po prostu mnie to zaciekawiło i tyle.

    > Za Tuska, to przynajmniej takiego jednego skazali.
    > Pecha mial duzego, bo przeciez nie dzieki policji, ministrowi czy
    > Tuskowi go skazali. Kazał Tusk bic narodowcow, to bil:-)

    > Z ciekawosci pojedz. Tych tajemniczych kulsonow zobaczysz, a moze i
    > policjantow dzielnie przestrzegajacych prawa. I bedziesz mogl
    > napisac, ze dumny jestes z postawy kolegow ...

    Nie czuję się powołany do oceniania.

    --
    Robert Tomasik