  • Data: 2008-07-08 23:01:12
    Temat: Re: denominacja z 1994 roku
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Specyfikacja specyfikacją, ale żadna drukarnia nie potrafiła umieścić w
    > jednym waflu 4 wymaganych zabezpieczeń jednocześnie (bo z 3 pozostałymi
    > nie było problemu).

    Przetargi takie jak ten, zawsze maja dlugie terminy na zlozenie oferty.

    > Zaznaczam: 4 zabezpieczeń *jednocześnie* w tym samym waflu. O tym też było
    > w gazetach, tylko już niekoniecznie w przysłowiowej Pani Domu.

    Bynajmniej nie z Pani Domu (byla juz w tedy?)
    O drukowaniu Dowodow Osobistych, tez mozna by pisac:))) nadmienie, ze
    przetarg wygrala firma Polsko-Wegierska majaca 5 pracownikow:)) 4
    wlascicieli i dwuch pracownikow (syna jednego z wlasciceli i kolege
    polskiego wlascicela):))) DO maily byc drukowane w Polsce a byly przez dwa
    lata w Szwajcarii:))
    ehhh, przetargi, przetargi... O tym prasa pisze, ale oczywiscie to na
    czolowki dziennikow nie trafi:) by najmniej nie Spuper Expres... Nawet
    zagraniczna prasa o tym donosila.
    Szefem "polskim" byl byly pracownik MSWIA (organizator przetragu) kolega
    pracownik, jego zastepca:)) obaj na emeryturze, zecz jasna mundurowej:)

    > A lista zabezpieczeń, którą sobie umyśliła RPP, była znana na rok przed
    > rozpoczęciem denominacji.

    Patrz wyzej.

    > Tak, ta druga drukarnia była ponoć tańsza, też mi się tak kołacze. Ale
    > miała tę wadę, że się naumiała te zabezpieczenia robić zbyt późno - nie
    > wiem, czy w trakcie drukowania zdecydowano się ostatecznie zmienić
    > dostawcę, ale faktem jest, że w momencie rozpoczęcia drukowania nie było
    > jeszcze takiej możliwości.

    Nie, niezdecydowano, w trakcie ta "angielska" drukarnia budowala i
    instalowala maszyny w Polsce a konkretnie w PWPW (Panstwowa Wytwornia
    Papierow Wartosciowych). Bynajmniej nie za darmo:))

    > Jest jeszcze jedna teoria spiskowa - jeszcze przed rozpoczęciem
    > drukowania, ta druga drukarnia chwaliła się, że się naumieją robić te
    > zabezpieczenia jeszcze na początku 1995 - powstała więc teoria, że celowo
    > nie wstrzymano denominacji, czekając na tańszą ofertę druku banknotów. Ale
    > to już było po prostu pieprzenie Super Expressu, typowe dla tej gazety
    > (zaatakować, że można było zrobić lepiej, sprytnie niedostrzegając efektów
    > ubocznych proponowanego rozwiązania).

    Przetargi w Polsce to katastrofa korupcyjno przestepcza. Patrz: samolot
    transportowy dla wojska (wyszla mina, jak zolnierze lecieli na misie do
    Konga, okazalo sie, ze producent zapomnial zaprojektowac sracza na
    pokladzie:) wojacy robili do wiadra...), sprawa F-16...
    O Marynarce to nawet szkoda pisac:))