  • Data: 2008-07-08 22:48:54
    Temat: Re: denominacja z 1994 roku
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Napisales dokladnie to samo co ja tyle, ze w innyej formie:))
    > A jaki problem, by zrobic specyfikacjie przetargowa tak, by wymogi spenila
    > tylko jedna firma?:))
    > Ba, skad wiesz, czy tamta drukarnia nie pisala tej specyfikacji...;)

    Specyfikacja specyfikacją, ale żadna drukarnia nie potrafiła umieścić w
    jednym waflu 4 wymaganych zabezpieczeń jednocześnie (bo z 3 pozostałymi
    nie było problemu).

    Zaznaczam: 4 zabezpieczeń *jednocześnie* w tym samym waflu. O tym też
    było w gazetach, tylko już niekoniecznie w przysłowiowej Pani Domu.

    A lista zabezpieczeń, którą sobie umyśliła RPP, była znana na rok przed
    rozpoczęciem denominacji.

    > ;)) Blo o tym glosno w prasie, nie tylko o krzywych banknotach ale tez o tym
    > kto skorzystal na tym, ze drukowano tam a nie gdzie inndziej. A tam gdzie
    > drukowano, ponoc bylo najdrozej...

    Tak, ta druga drukarnia była ponoć tańsza, też mi się tak kołacze. Ale
    miała tę wadę, że się naumiała te zabezpieczenia robić zbyt późno - nie
    wiem, czy w trakcie drukowania zdecydowano się ostatecznie zmienić
    dostawcę, ale faktem jest, że w momencie rozpoczęcia drukowania nie było
    jeszcze takiej możliwości.

    Jest jeszcze jedna teoria spiskowa - jeszcze przed rozpoczęciem
    drukowania, ta druga drukarnia chwaliła się, że się naumieją robić te
    zabezpieczenia jeszcze na początku 1995 - powstała więc teoria, że
    celowo nie wstrzymano denominacji, czekając na tańszą ofertę druku
    banknotów. Ale to już było po prostu pieprzenie Super Expressu, typowe
    dla tej gazety (zaatakować, że można było zrobić lepiej, sprytnie
    niedostrzegając efektów ubocznych proponowanego rozwiązania).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com