    From: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: defraudacja - zeznania
    Date: Wed, 4 Oct 2006 11:40:40 +0200

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:efvt9c$ksr$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Pracowałem w firmie w której prezes zdefraudował środki, zarząd firmy
    > umorzył mu tą kasę w tajemnicy i w swoim dobrodziejstwie - gdyż musiałby
    > oddać ją z własnej kieszeni - facet pobrał kasę od zastraszonej kasjerki,
    > którą i tak zwolnili gdy sprawa wyszła na jaw.
    > Teraz mój kolega składa zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i namawia
    > mnie do zeznań, jakie mogą być konsekwencje tego, że złożę zeznania. (o
    > sprawie wiem od trzech-czterech miesięcy) dodam że już nie pracuję w tej
    > firmie. Czy nie będę miał przedstawionych zarzutów, że wiedziałem i nie
> [...]

    Miałem podobną sprawę kiedyś.
    Z góry trudno określić jak pójdzie obrona, co złożą prokuraturze, jakie mają
    możliwości i pomysły. Ale jeśli byłbyś ważnym świadkiem to na pewno wyciągną
    wszystko, by Ciebie i Twoje zeznania podważyć.
    Brudna sprawa.
    Z drugiej strony i tak już jesteś w nią umoczony bo wiedziałeś. I jeśli
    zostaniesz wezwany to i tak musisz

    Pzdr
    Brodek