  • Data: 2004-09-28 04:52:07
    Temat: Re: dane osobowe - handel
    Od: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "virooz" <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:cja0ep$hc2$1@inews.gazeta.pl...
    > Chciałbym napisać do najaktywniejszego spamera mail powołujący się na
    kodeks
    > karny. Szukałem różnych paragrafow, ale to co znalazłem odnosi się do
    > nielegalnego posiadania i obrotu danymi, ale komputerowymi.
    > Czy ktos mogłby mnie naprowadzic na konkretny paragraf kodeksu karnego
    > dotyczacy nielegalnej dziłalnosci tej firmy.

    Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o swiadczeniu uslug droga elektroniczna
    (Dz. U. z 2002 Nr 144 poz. 1204):

    Art. 10.
    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej
    do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w
    szczególności poczty elektronicznej.

    Art. 24.
    1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówione
    informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    pozdrawiam