  • Data: 2004-09-29 08:24:42
    Temat: Re: dane osobowe - handel
    Od: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gear" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:cjcbg6$61r$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mam pytanie dotyczących numeru IP komputera, z którego zostaje dokonana
    > łączność z internetem i maila.
    > Czy numer IP i mail są danymi osobowymi? Czy można upublicznić numer IP na
    > forum, na którym ktoś utrudnia życie innym? Numer IP jest numerem
    komputera,
    > z którego się łączymy i w dodatku nie musi być to nasz komputer (kafejka,
    > kolega), wydaję się mi się, że IP nie podlega ochronie. Oczywiście nie mam
    > pewności dlatego chciałem się upewnić.

    E-mail to rzeczywiscie dane osobowe mowi o tym ustawa i operuje pojeciem
    adresu elektronicznego, ale numer IP, zgodnie z definicja danych osobowych -
    danymi osobowymi nie jest, poniewaz dotyczy nie konkretnie zidentyfikowanej
    osoby ale lokalizacji w sieci i jest przypisany maszynie a nie czlowiekowi.

    pozdrawiam