  • Data: 2005-03-14 15:11:56
    Temat: Re: czy zgodzic sie na wyjazd syna za granice do ojca?
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cora" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.00001358.42348b3f@newsgate.onet.pl...
    > Witam Szanownych Grupowiczow,
    >
    > Postaram sie krotko opisac moj problem i prosze o rady jak z punktu
    widzenia
    > prawa powinnam sie zachowac.

    prawa ? a nie matki ?

    > Jestem 2 lata po rozwodzie. Sad przyznal mi opieke nad dzieckiem, a ojcu
    > oczywiscie prawo do widywania sie z synem bez ograniczen oraz prawo do
    > decydowania w waznych zyciowych kwestiach.

    taki wyjazd dla dziecka rowniez moze sie okazac wazna zyciowa kwestia

    > Z tym widywaniem bywalo roznie, z czasem czestotliwosc spotkan spadala.
    > Ex orzekl, ze syn wie gdzie tatus mieszka i moze go odwiedzac kiedy chce.
    > Dorastajacy syn jednak inaczej podchodzil do sprawy i oczekiwal rowniez
    > inicjatywy ze strony ojca.

    no tak wtedy inaczej podchodzil a teraz gdy szykuje mu sie wyjazd jak
    podchodzi?

    Poza tym chyba nie zawsze dobrze sie czul w nowej
    > rodzinie ojca. Generalnie kontakty szly coraz oporniej.

    ale to bylo wtedy a teraz? oczywiscie nigdy nie chodzi mi o odpowied , na
    pytania , ktore stawiam nalezy sobie odpowiedziec by byc obiektywnym do
    calej sprawy i odpowiedziec sobie szczerze nie kierujac sie nienawiscia do
    drugiego czlowieka

    > W korespondencji Ex zaprasza syna na wakacje do siebie do Londynu, przy
    czym ze
    > mna nie kontaktuje sie w ogole i nie konsultowal sprawy tego ewentualnego
    > wyjazdu.

    wiec nalezy podjac decyzje uprzednio poinformowac syna , ze te kwestie
    chcialabys omowic z tata

    > Syna poucza, ze powinien mnie mocno przekonywac abym sie zgodzila na
    wyjazd ,
    > bo przewiduje, ze bede robila problemy.

    czy syn to powiedzial? jesli tak to chyba nie chce jechac ? czy napewno ?
    jesli to nie sa syna slowa tylko przypuszczenia to bym sie zastanowila czy
    nie zrobie moze kolejnego bledu w swoim zyciu za , ktory wczesniej czy
    pozniej sama zaplace , porozmawialbym z synem i ukierunkowalabym , ze do
    taki wyjazd moze miec miejsce ale po rozmowie i zbadaniu calej sytuacji czy
    bede mogla byc spokojna

    > Zagranie oczywiscie bardzo nie w porzadku, ale to juz osobna kwestia.

    moze sie myle ale syn chce tego wyjazdu i naciska na twoje decyzyje co
    powoduje moze nawet konflikt miedzy dzieckiem a toba , bys nie stracila
    zaufania i nie stracila dorastajacego syna nalezy mysle podejmowac
    prawidlowe decyzje, dzieci to delikatne stworzonka , przez nieodpowiedni
    ruch mozna je stracic ...

    > Ja czuje , ze syn teskni za ojcem i ze chcialby miec z nim czestszy
    kontakt,

    ja tez tak czuje ale moze nie do konca , to moze nawet nie jest tesknota ,
    jak wczesniej pisalas ,ze byl przeciwny takim kontaktom wiec zaglebilabym
    sie bardziej w temat

    > poza tym perspektywa wyjazdu jest bardzo kuszaca, syn liczy na atrakcje,
    > ktorych nie ma na co dzien.

    ano wlasnie i tu bym uczulala spokojnie rozwazyc wszystko za i przeciw

    > Ja nie chce wiec zabraniac wyjazdu, jednak boje sie o ewentualne
    konsekwencje.

    ja przeprowadzilabym z synem bardzo powazna rozmowe i pozwolilabym mu
    zadecydowac czy chce jechac czy nie , rozmowa wymagalaby od niego podjecia
    decyzji za , ktora by rowniez ponosil w przyszlosci odpowiedzialnosc nie
    zarzucajac Tobie np. " Jak bys mnie wtedy nie puscila byloby pewnie dobrze ,
    moglas mi zabronic" .

    > Czego powinnam wymagac od Ex, abym mogla spokojnie wyslac syna na wakacje.

    wpierw porozmawialabym szczerze z synem , ta rozmowa nie moze byc
    przeprowadzona na zasadzie " jestem rodzicem i mi powierzono wladze
    bezposrednia "

    pozdrawiam
    Sandra