eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy to oszustwo?Re: czy to oszustwo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!eternal-september.org!feeder.eternal-septe
    mber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to oszustwo?
    Date: Mon, 01 Feb 2016 11:45:41 +0100 (CET)
    Organization: It is for me to know and for you to find out.
    Lines: 48
    Message-ID: <a...@b...pl>
    References: <X...@l...net>
    <X...@1...0.0.1>
    <d...@g...com>
    <n8n89q$qdd$1@node1.news.atman.pl> <a...@b...pl>
    <56af3532$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="c9f3d55fc5026b6bae7196647891a807";
    logging-data="12431";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19tPqEYV/g8QbUZ9C3r96zH"
    Cancel-Lock: sha1:SSlBWirMmWo37em3el9cZ2Wbba4= sha1:wbXt8MfDSnw6d8JGTZqei1hB6XE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:753960
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:
    > W dniu 2016-02-01 10:36, A. Filip pisze:
    >> Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    >>> W dniu 2016-02-01 o 10:13, n...@t...net.pl pisze:
    >>>> W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 04:00:46 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    >>>>> Użytkownik PiteR e...@f...pl ...
    >>>>
    >>>>> A jaka według uciebie maksymalna marża (urzedowa) byłaby ok?
    >>>>
    >>>> Według mnie tak.
    >>>>
    >>>> Dowolna cena wyłącznie na absolutnie nowe produkty,
    >>>> którą to cenę z upływem czasu zweryfikuje rynek.
    >>>> Rynek działa nie na: kto wystawi wyższą cenę ale kto da niższą.
    >>>>
    >>>> Dla rzeczy nie nowych cena nie powinna mieć różnicy rzędu 20%,
    >>>
    >>>
    >>> Ja bym od razu wprowadził także jakąś karę za pisanie bzdurnych postów
    >>> w internecie. To chyba nawet ważniejsze od pilnowania cen +20%.
    >>
    >> W poście otwierającym wątek jest 200% czyli +100%. Ja czegoś takiego
    >> osobiście (może poza "groszowymi" produktami) nie pamiętam a raczej bym
    >> wkurwiony zapamiętał "na długo" :-)
    >
    > Wiesz, Wujek (lata 90) miał firmę produkcyjna, jakieś różnego rodzaju
    > meble robił. Ponieważ wtedy popularne było wymienianie karniszy na
    > drewniane, też takie rzeczy robił na zamówienie. Miał też własny
    > sklep, tam sprzedawał swoje wyroby + zbierał zamówienia na karnisze. I
    > ktoś kiedyś przyszedł do niego, żeby kupić żabki do zasłonek. Wujek
    > nie chciał sprzedać, bo to drobnica niewarta zabawy była, więc dał
    > cenę zaporową + 300% - okazało się, że miał najtańsze żabki w okolicy
    > i gość z zadowoleniem kupił i przysłał jeszcze innych klientów na ten
    > asortyment. Więc widzisz wszystko zależy.

    To nie podpada pod mój "groszowy" wyjątek?

    Bo z kolei perfidną praktykę marketowych "promocji" ja doskonale
    zapamiętałem. Promocja jest na bardzo konkretny wariant towaru a
    ekspozycja "może sprawiać wrażenie" nastawianej na celowe zwabienie
    klienta do kupienia towaru nie w promocji w przekonaniu że kupuje w
    promocji. Z wariantem "super-perfidnym" podwyższenia ceny wariantów
    nie w promocji.

    --
    A. Filip
    Kiedy młynarz pobije się z kominiarzem, młynarz wróci czarny, a
    kominiarz biały. (Przysłowie żydowskie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1