  • Data: 2016-02-01 14:56:57
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    >W poście otwierającym wątek jest 200% czyli +100%. Ja czegoś takiego
    >osobiście (może poza "groszowymi" produktami) nie pamiętam a raczej
    >bym
    >wkurwiony zapamiętał "na długo" :-)

    Niekoniecznie groszowe - w niektorych branzach mowi sie, ze te 100%
    jest normalne.
    Elektronika, meble, artykuly sezonowe - np narty. Z tym, ze to moze
    byc podzielone na kilka etapow dystrybucji - importer, hurtownia,
    sklep.

    Tak np patrze na niektore sklepy w galeriach handlowych - zegarki,
    droga odziez czy buty.
    Klienci chodza, patrza ... ale nie kupuja.
    To ile trzeba zarobic na zegarku, zeby sie wystawa zwrocila ?

    Pamietam jakies zabawki z Lidla - cena rzedu 100zl. To samo na allegro
    mozna bylo kupic za pol ceny.
    A przeciez ten z allegro tez na tym zarabia.
    No chyba, ze to jednak nie to samo ...

    No i takie np paliwa. Jak stacja sprzedaje beznyne czy ON po np 3.80,
    to VAT jest znany, akcyza i oplata paliwowa sa znane, cena paliwa na
    gieldzie w Rotterdamie, a nawet cena "hurtowa" Orlenu.
    No i wychodzi, ze taka stacja niewiele moze na paliwie zarobic. ale
    zarabia i ma sie dobrze.
    A obok stoi stacja z cena 4.20. Czy to nie jest okradanie klienta ?
    :-)

    J.