  • Data: 2004-01-26 21:55:42
    Temat: Re: czy można stracic prawko za jazde rowerem po parku?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości
    news:bv40at$4b0$1@news.onet.pl...
    > Robert Tomasik wrote:

    > nie za bardzo - to musi być na drodze publicznej lub w strefie
    > zamieszkania, więc pytanie sprowadza się do tego, czy park to któreś z
    > powyższych...

    Faktycznie, zapomniałem, że to był rower. Sprawę uznania za drogę
    publiczną normuje USTAWA
    z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Zgodnie z nią drogą
    publiczną jest droga zaliczona na podstawie tej ustawy do jednej z
    kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej
    przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub
    innych przepisach szczególnych.

    Jedyną z tych kategorii, która mogła by wchodzić w rachubę moim zdaniem są
    drogi wewnętrzne zdefiniowane w następujący sposób w ustawie. Drogi nie
    zaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, w szczególności drogi w
    osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych,
    dojazdowe do obiektów użytkowanych przez podmioty prowadzące działalność
    gospodarczą, place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi i portami są
    drogami wewnętrznymi.

    Moim zdaniem alejka parkowa podchodzi, bo jest ogólnie dostępna z
    ograniczeniami wynikającymi z przepisów.