    From: Kamil <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mozna do KRUS?
    Date: Mon, 1 Aug 2011 10:54:39 +0200

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 13:06:23 +0200, Przemek napisał(a):

    > Witam
    > czy moze ktos mi powiedziec czy istnieje mozliwosc przeniesienia sie do
    > KRUS z ZUS w przypadku gdy kupilem dzialke ponad 2 hektary lasu.
    > Dodam ze prowadze jednoosobowa dzialanosc gospodarcza i szukam mozliwosci
    > obnizenia ZUSu - poza swoja dzialanoscia nie jestem nigdzie zatrudniony.

    "Jeśli mam tzw. hektar przeliczeniowy, urzędniczka nie widzi przeszkód.
    Muszę przynieść akt własności ziemi, zaświadczenie z gminy, że płacę
    podatek rolny bądź tegoroczny nakaz płatniczy. (Każdy, kto ma ziemię, płaci
    taki podatek i są to pieniądze symboliczne). Kiedy już zostanę uznana za
    rolnika, mogę ubezpieczyć w KRUS męża, dorosłe dzieci, jeśli nigdzie nie
    pracują, oraz kumpelę i kochanka. Tych ostatnich pod warunkiem, że nazwę
    ich domownikami. Domownik to osoba bliska rolnikowi, stale pomagająca w
    gospodarstwie, choć niezwiązana z rolnikiem stosunkiem pracy i
    niekoniecznie mieszkająca w jego chałupie."

    reszta instruktażu:
    http://www.tinyurl.pl?5PljSh3Y