    Date: Sat, 21 May 2005 20:44:37 +0200
    From: Beniamin <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy moge tak zrobic?

    xxx napisał(a):
    > pytanie czy moge cos zrobic w takich przypadkach? kiedy policja chce mi
    > wlepic mandat a sama lamie prawo?

    Niepotrzebnie łączysz dwie sprawy. Jedna, to mandat dla Ciebie za
    łamanie przepisów - tu nie ma chyba wątpliwości, że to że inni łamią
    prawo, nie zwalnia Ciebie od jego przestrzegania. Więc jeśli
    rzeczywiście popełniłeś wykroczenie to przyjmujesz mandat nie tłumacząc
    się jak dziecko.
    Oddzielną sprawą jest to, czy policjanci popełniają wykroczenie. Nie
    wiem, ale mocno wątpię. Oznakowany radiowóz, policjanci na służbie, być
    może w czasie interwencji czy wykonywania innych czynności służbowych.

    > czy moge wogole zrobic im zdjecie aparatem cyfrowym?

    Tak. Możesz też poszukać w sieci. O, np. tu jest zdjęcie nieprawidłowo
    zaparkowanych radiowozów: http://tinyurl.com/anz8d.

    > czy bedzie to jakis dowod?

    Dowód będzie, tylko na co?

    > czy jesli wysle takie zdjecie do
    > policji na ktorym sa wyraznie lamane przepisy to bede pozniej musial np. isc
    > i skladac jakies zezmnania czy cos w tym stylu?

    Raczej nie, pewnie pisemnie wyślą Cię grzecznie na drzewo.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin