    From: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy 17 latek może pracować?
    Date: Fri, 12 Dec 2003 08:38:28 -0600

    news:Pine.WNT.4.58.0312121010170.-608837@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Thu, 11 Dec 2003, poilkj wrote:
    >

    > Pracodawca. AFAIR wyłącznie. Mi US podsunął do podpisu pismo
    > że wiem iż w razie zatrudnienia pracowników mam obowiązek
    > wystąpić o NIP dla nich :)
    > Nie sądzę żeby to obejmowało zleceniodawców.

    Jednak zmusiłeś mnie do odgrzebania ustawy.
    Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników (ze zmianami)

    Art. 8. 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik
    na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek, lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub
    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia.
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika
    2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się do podatników, którzy uprzednio dokonali
    zgłoszenia identyfikacyjnego.
    3. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są do zaopatrzenia się w
    fomularze zgłoszeń w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na ich
    siedzibę.
    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego w
    terminie 7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy
    lub od dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14 dni
    od dnia otrzymania formularza zgłoszenia.
    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem placówki
    pocztowej operatora publicznego, zgłoszenie identyfikacyjne naczelnikowi
    urzędu skarbowego właściwemu dla podatnika, w terminie 14 dni od dnia
    złożenia formularza zgłoszenia przez podatnika.

    Nowelizacja zawiera już umowy o dzieło i skrócili dni.