  • Data: 2007-07-26 11:15:44
    Temat: Re: czas pracy i delegacja - prosze o pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Jul 2007, Krzysztof wrote:

    > moja firma czesto kieruje mnie do pracy w delegacji. Przykladowo wyjezdzam
    > samochodem (firmowym) o godz. 5 - jade kilka godzin, wykonuje polecona prace
    > i wracam do domu o 23.
    > Czy w takiej sytuacji czas ( w delegacji) powyzej 8 godzin to nadgodziny

    Jakby komuś się chciało podsumować, to bardzo proszę, w sumie "dla
    ciekawości i dla googla".
    Bo o ile wiadomo, że przy "pasywnym" pobycie w delegacji (pracownik
    sobie w hotelu siedzi albo dla odmiany w pociągu) należy się tylko
    dieta, to wydaje się iż przy osobistym wożeniu swojej osoby :) taki
    pracownik *pracuje* jako *kierowca*.
    Z kolei powoduje to spore komplikacje do dalszych rozważań: są dość
    częste stanowiska, że kierowcy dieta nie przysługuje (bo jego "miejce
    pracy" jest ruchome z założenia!) no i w przedstawionym przykładzie
    pracownik cały czas jest w pracy (a ile to KIEROWCA może pracować
    bez przerwy? przecież nie wynika z tego że w czasie przerwy może
    pracować jako niekierowca!).
    W efekcie taki kierowca powinien zostać na wyjeździe i odpocząć (aby
    nie przekroczyć dopuszczalnego czasu pracy!) w zamian nie dostając
    diety.

    Ma ktoś pod ręką opisy z *podstawą prawną* dla rozstrzygnięcia, jak to
    z takim "samokierowcą" jest?

    Być może w części firm okazałoby się że taniej jednak posyłać
    (jeśli można - bo np. jak brać narzędzia!) pociągiem.

    pzdr, Gotfryd