eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawocrosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?Re: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "Cpl" <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: Re: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez
    internet - co zrobić?
    Date: Fri, 3 Feb 2012 11:26:36 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 39
    Message-ID: <jggcov$4gu$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jggcgu$fum$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-255-243-70.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1328264799 4638 77.255.243.70 (3 Feb 2012 10:26:39 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Feb 2012 10:26:39 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:697670 pl.biznes.banki:566368
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jggcgu$fum$1@usenet.news.interia.pl...
    > witam
    > Mam następujący problem do rozgryzienia.
    > Rok temu pewnej słabo obeznanej z komputerem osobie z rodziny instalowałem
    > różne oprogramowanie na nowym laptopie.
    > Przy okazji kupiliśmy subskrybcję firewalla MCAFEE. Na komputerze po
    > zakupie był zaintsalowany jakiś trial, który można było zamienić na pełną
    > wersję z subskrypcją na rok.
    > Kupiliśmy to w ten sposób, że podałem numer mojej karty kredytowej a ona
    > mi potem te pieniądze zwróciła. Rok później patrzę - a tu na wykazie z
    > mojej karty nowe obciążenie z enigmatycznym tytułem MCAFEE. Domyśliłem się
    > o co chodzi i dzwonię do rzeczonej osoby z rodziny. Ona zarzeka się, że
    > absolutnie nie klikała żadnej zgodny na przedłużenie - przez komputer to
    > ona tylko strony www ogląda i gdyby jakieś nowe okienka się pojawiły i
    > czegoś chciały to pewnie by zwróciła uwagę. Istnieje podejrzenie, że
    > program zrobił to automatycznie przechowując cały czas numer mojej karty
    > kredytowej. Co prawda osoba, o której mowa zapewniła, że jak moje śledztwo
    > na jej komputerze wykaże, że faktycznie przedłużyła subskrypcję to mi
    > forsę odda, ale ja nie chciałbym tak tego zostawić, bo śmierdzi mi to
    > jakimiś skandalicznymi praktykami dostawcy.
    >
    > I teraz mam pytanie:
    > W jaki sposób mam dochodzić zwrotu pieniędzy przez dostawcę, który mnie
    > obciążył i jakie mam szanse?
    > Czy powinienem zadzwonić do banku i odmówić autoryzowania tej transakcji,
    > czy też domagać się zwrotu
    > prosto od MCAFEE?
    > Nie chcę narobić przy okazji bigosu wspomnianej osobie z rodziny, więc
    > zakładam, że pójdę po linii,
    > że oprogramowanie samowolnie przechowywało numer mojej karty i bez pytania
    > ją obciążyło ponownie.
    >
    > czy ktoś może coś poradzić?

    Jeśli MCAFEE ma polskie przedstawicielstwo tojako konsument masz 10 dni na
    rezygnację z usługi / softu itd bez podawania przyczyny. Najprościej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1