    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 2 Jul 2012 22:52:29 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    <js5c6m$2r0$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206242339500.4024@quad>
    <js9fb5$51m$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206252243280.2988@quad>
    <jsbhrq$l6$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206262337540.3232@quad>
    <jsf3l9$1rb$3@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206280039290.2840@quad>
    <jsh1e1$ouu$1@inews.gazeta.pl> <jsh2pp$7mo$1@inews.gazeta.pl>
    <jsh40e$ngb$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206281417140.908@quad>
    <4fec5f06$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206281712470.272@quad> <jsibcb$27t$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206282135070.2508@quad> <jsih9e$d53$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206290752550.300@quad> <jsjvq3$59v$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206292357190.3124@quad> <jsmqhp$4bt$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1207012052250.2472@quad> <jss30l$jpj$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1207021754070.2856@quad> <jssk4g$ife$1@inews.gazeta.pl>

    On Mon, 2 Jul 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Chodzi ci o to, że dwaj przedsiębiorcy zobowiążą się między sobą w dwóch
    > lokalach wdrożyć wspólny standard obsługi klienta?

    Twój własny przykład. Tak.
    Okazało się, że zapomniałeś (lub nie wiedziałeś) o przepisie,
    który "z mocy prawa" daje prawo osobie trzeciej, która nie
    jest stroną umowy.
    Cóż, sam zacząłeś ;)

    > No i co? Jak zobowiążę się postawić ekspres do kawy i sprzedawać
    > hamburgery z dżemem, a nie będzie ani ekspresu ani hamburgerów, to Co MI
    > Pan Zrobisz?

    Nic.
    Ale jak będzie hamburger a ja go zjem, to CO MI PAN ZROBISZ?
    A to właśnie taki jest układ z przepisami - nie ma "niemożliwości"
    pojechania zgodnie z KW.
    Nie dyskutujemy o przypadku braku czegoś "w realu".

    > To ja się zobowiązałem wobec innych, a nie wobec ciebie.

    A do tego F...ine KC zajrzałeś czy nadal tkwisz w mocnym
    przekonaniu że nie ma potrzeby?

    BTW: tak, doskonale wiem, gdzie w zupełnie innym temacie strzeliłem
    sobie w okno i nie wątpię, że zostanie to w następnym cyklu
    flejmów na tamten temat wyciągnięte ;)

    > A jak się zobowiąże wdrożyć masaż na każdej stacji benzynowej? A tu
    > ZONK, nie ma?

    To nie ma.
    Ale jak zrobisz go sobie sam, to nie można karać, mimo wielkiej
    tablizy ZAKAZ MASAŻU.
    I tego nie chcesz zrozumieć.
    Kierowca nie ma oczekiwać od państwa NIC.
    NIC mu się nie "należy".
    On sobie sam może po prostu pojechać.
    Tyle.
    Wszyscy inni też o tym wiedzą (z konstytucji) i SĄ ZOBOWIĄZANI
    WIEDZIEĆ.

    > No właśnie sęk w tym, że nie.

    Dobra.
    Ja mam dość, może komuś będzie się chciało.
    Jak to na .podatki w innym temacie ktoś napisał: "dobrze ci radzę,
    rób jak chcesz" ;)
    Niemniej, równie dobrze, bardzo polecam takie powiedzonko, że
    jak ze trzech ci mówi że jesteś pijany, to na wszelki wypadek
    weź i się połóż.
    Rekomenduję na wypadek, jakby kolejny raz "wersja Dworaka"
    jazdy po skrzyżowaniu WYDAWAŁA CI SIĘ niezgodna z przepisami.

    > To, że się zobowiążą dopuścić ruch o prędkości 250km/h na autostradzie,
    > to nie znaczy, że można jechać 250

    Ja rozumiem że nie rozumiesz, i rozumiem że nie dam rady tego
    wytłumaczyć. ITBBNT. (IToByByłoNaTyle)

    > 250 w prawie, bo stan autostrad jest nie pozwalający?

    Po prostu, to nie jest wtedy autostrada.
    Co najwyżej jest to ałtostrada.

    > No ale wjazdu brak.

    To znaczy że przykład był do kitu.
    Kierujący nie napotyka na przeszkodę uniemożliwiającą mu
    zastosowanie się do KW.

    > No właśnie dobry.

    Zły :P

    > Wjazdu brak

    Ale kierujący o którym mowa NIE NAPOTYKA NA PRZESZKODY
    w stosowaniu KW. Ze swojej strony nie musi nic robić,
    nic budować.

    > A ty chcesz usilnie wjechać.

    Nie, to ty chcesz i znajdujesz przeszkody.
    W przykładzie o którym mowa kierujący chce - i UMIE - pojechać
    zgodnie z KW.
    Jak nie umiesz, to albo sam nie maz kompetencji, albo przykład
    wziąłeś do kitu. Wybieraj.

    > No. A ty masz pecha, że danego zapisu z KW nie ma w PoRD.

    Mnie to nie wzrusza, bo w jeździe nie przeszkadza.
    Przeszkadza najwyżej niedouczonym, który lekceważą przepisy
    konstytucji ;>

    > No więc tatuń (państwo) ma problem czy zostanie ukarany za brak barierki
    > czy nie. Ale jej brak.

    To po raz ostatni: zrozum, że dopóty porównujesz ustawę luzem
    i konwencję luzem, to NIE MA RÓŻNICY w traktowaniu.
    Jeśli ustawa pozwoli na jazdę kilku pojazdów na czerwonym,
    to pojadą. Powątpiewasz? ;>
    No to jeśli konwencja pozwala (ratyfikowana!) to też pojadą.
    A na deser - efektywnie KW jest "nad" PoRD".

    > Sęk w tym, że w konwencji zobowiązują się do wstawienia czegoś, ale nie
    > wstawiają, więc tego nie ma.

    No więc jak NIE UMIESZ pojechać zgodnie z KW, bo ci słupka brakuje,
    to trudno. Nie umiesz.
    Ale jak UMIESZ i MOŻESZ, to co innego.

    pzdr, Gotfryd