    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Mon, 25 Jun 2012 12:42:42 +0200

    > Ano z wątpliwościami, bo to że trafi się ktoś kto albo nie zna
    > przepisów, albo jest nieuważny, albo po prostu głupi, może mieć
    > miejsce zawsze.
    > Jak WIDZI A-7 a mimo to stosuje "zasadę prawej ręki", to
    > liczba możliwości do wyboru gwałtownie spada.

    No. Jeżeli u kolegi jest również A-7 to oznacza że taki stosowacz prawej
    ręki jest obeznanym w prawie fachowcem.

    > Czego znowu nie rozstrzyga???
    > Wjeżdża facio na minorondo, ma przed nosem "ustąp pierwszeństwa"
    > i mówi że "nie rozstrzyga"?

    No Ok, rozstrzyga, prawą ręką. Sęk w tym, że niestety sporo osób uważa,
    tak jak ty, że nie.

    > Przestań.

    Zacznij.

    > On jedzie ZGODNIE Z PRZEPISAMI.

    Kwestia interpretacji odległości i momentu przekroczenia znaku USTĄP.

    > Nie, nie zna przepisów, ślepy lub głupi.
    > Wszystkie przypadki kwalifikują do "wycofania z ruchu".

    Mówisz o tym, co jedzie ,,na samowolkę''. Bo ten ,,na prawą rękę''
    godzien jest pochwały.

    > Przecież to NIE MA ZNACZENIA.
    > Cytuję:
    > http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,nakazu,117.htm
    > +++
    > C-12 Ruch okrężny
    > [...]
    > Znak C-12 występujšcy łšcznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    > kierujšcego znajdujšcego się na skrzyżowaniu przed kierujšcym
    > wjeżdżajšcym (wchodzšcym) na to skrzyżowanie
    > ---

    No właśnie. Czyli masz rozstrzygnięcie meczu pomiędzy Wjeżdżający a
    Znajdujący.
    Ja mówię o meczu pomiędzy dwoma Wjeżdżającymi.

    > Nie ma żadnej korelacji CZASOWEJ.
    > Jest wyłącznie zależnośc od POŁOŻENIA na tym skrzyżowaniu.
    > Koniec!

    No właśnie. Obydwaj w tej samej sekundzie osiągają pozycję startową
    (zęby Ustąpa). Więc muszą zastosować Prawą Rękę. Ale mało kto to czyni
    niestety. Liczą na to, że jak się wepchną przed drugiego, to powiedzą,
    że Oni BYli, A On Wjeżdżał.

    > No to miło że się *zgadzasz* z listą zastrzeżeń, dopisując własne.

    Nie zgadzam się, gdyż rondo bez ustąpa jest samokorkujące się.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek