  • Data: 2012-06-25 12:45:56
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2012 10:38, Andrzej Lawa pisze:
    > Pamiętaj, że musisz zasygnalizować zamiar. Przy normalnych
    > skrzyżowaniach trzeba rozpocząć sygnalizowanie przed skrzyżowaniem.
    >
    > W przypadku ronda wprowadzałoby to zamieszanie i dawało informacje
    > niepotrzebne lub wręcz mylące.

    Nieprawda. Mylące to jest jak Łaskawie Pan Niemiec wjeżdża po niemiecku
    na rondko bez kierunkowskazu. Ja jadę w prawo z prawym kierunkowskazem,
    a on mi nagle na rondku ciach na pół sekundy kierunkowskaz, bo na więcej
    nie ma placu i skręca w prawo tam gdzie ja. A ja założyłem, że on
    pojedzie prosto, skoro jechał bez.

    O ile w przypadku lewoskrętów możemy dyskutować (choć ja włączam lewy,
    bo to często pomaga), o tyle prawoskręt powinien być sygnalizowany przed
    rondem. To wielka pomoc dla tego, co jedzie za skręcającym oraz dla
    tego, co chce tym prawym wjazdem na rondo wjechać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek