  • Data: 2012-06-25 12:14:14
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > One SĄ jednoznaczne.

    Nie, nie są. Kierowcy są podzieleni, instruktorzy są podzieleni, Ośrodki
    Egzaminacyjne są podzielone i wydają nawet w tej sprawie Wewnętrzne
    Interpretacje Dla Egzaminowanych, Żeby Wiedzieli Jak W Danym Ośrodku Się
    Ocenia. Np. na Śląsku (bliskość emocjonalna niemieckiego prawa?) wjazd
    na rondo odbywa się na egzaminie bez kierunkowskazu. W Wielkopolsce
    dostaniesz za to minusa, jeśli jedziesz na rondzie w prawo lub w lewo.
    Ba! Biegli sądowi też są podzieleni.

    I można dyjorzyć ile wlezie, a i tak rzeczywistość jest, jaka jest.
    Dyskusja o tym, która ze stron ma rację jest przećwiczona od wielu lat
    na różne sposoby, a zgody nie ma.

    Widzę, że masz bardzo silne przekonanie, że twoja interpretacja jest
    Jedynie Słuszna. No więc dla dobra dyskusji powiedzmy, że masz rację, że
    tak, że prawo mówi tak, jak ty je rozumiesz itp. Niestety niejasność
    tego jest na tyle spora, że znaczący odsetek interpretuje to inaczej i
    nawet przy założeniu, że masz nieruszalną rację bez cienia wątpliwości,
    to i tak prawo nadaje się do poprawki, aby ta racja była osiągalna dla
    wszystkich.

    > Owszem, w PoRD brakuje np. tego zapisu o definicji 'jazdy
    > prosto' w rozumieniu 'wzdłuż drogi'.
    > Nikt nie mówi, że PoRD "w całości" jest spójny i kompletny,
    > ale to co innego, niż szukanie dziury w rondzie.

    Nie ma szukania. Dworak się od lat w swoim programie kopie z kierowcami,
    z autorami podręczników a i tak przegrywa, pomimo, że ma taką władzę w
    Małopolsce, że na rondzie potrzaskał nawet linie ciągłe na zjazdach,
    żeby mu nie wyjeżdżać ze środkowego pasa. Więc skoro przegrywa na swoim
    terenie, to co powiedzieć np. o Śląsku, gdzie powiedzmy masz rondo koło
    spodka wręcz oznaczone tak, aby wyjazd odbywał się z dwóch pasów i tam
    wyłącznie jazda wg idei ,,zwykłe skrzyżowanie'' będzie bezpieczna, a na
    Dworaka wywoła kolizje.

    Jak pisałem, ja głosuję za metodą na Dworaka. Tylko czekam aż zostanie w
    prawie jasno przedstawiona. Bo jak na razie jest ona tylko
    interpretacją, która dzieli.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek