  • Data: 2012-06-25 12:03:26
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.06.2012 09:25, Nostradamus pisze:

    > Złe założenie, więc i złe wnioski.

    W twojej interpretacji.

    > Ja nie dokonuję skrętu, ja jadę jakby co na wprost, tyle że droga jest
    > zakręcona wokół wysepki.

    Nie. Droga nie jest zakręcona wokoło wysepki. Trzymając się przykładu ze
    skrzyżowaniem koło multikina: Droga nr XYZ (nie chce mi się szukać
    numeru) biegnie na kierunku Zabrze - Mikulczyce, a droga numer ABC na
    kierunku Waryniol - Multikino. Pasy tej drogi są lekko rozdęte wysepką
    ronda. Porównując do płynącej rzeki, jest tam kamień i nurt rzeki go
    omija lekko się wybrzuszając wokoło tego kamienia.

    Na Alejach Korfantego szczególnie ładnie to widać, bo gdyby wysepka
    ronda była mniejsza albo pas zieleni pomiędzy kierunkami był szerszy, to
    odgięcie ,,nurtu'' Aleji byłoby wręcz zerowe.

    Przed przebudową jadąc z Mikulczyc do Multikina skręcałem w lewo i
    obecnie też skręcam w lewo. Kawałek dalej koło Kauflandu masz podobnie,
    ale nie zrobiono tam wyspy ronda, a jedynie mniejszą wyspę zakreskowań.
    I skręcając z Mikulczyc do Szpitala też skręcam w lewo. I też używam
    lewego kierunkowskazu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek