    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Sat, 23 Jun 2012 23:05:51 +0200

    > Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory.

    Jam jeno prosty inżynier, ale w cytowanym fragmencie nie widzę żadnego
    kwantyfikatora.

    > Ponieważ kilka takich skrzyżowań regularnie zaliczam, od lat szczegółowo
    > przyglądam się przepisom w tej materii.
    > Wraz ze zniesieniem Kodeksu Drogowego (i zastąpieniu go przez PoRD)
    > zniesiono pojęcie "obrębu skrzyżowania",

    Niestety nie łapię, za mało studiuję historię prawa drogowego, temat
    zacząłem drążyć około 2005, więc za Nowych Czasów.

    >co spowodowało, że niektóre
    > z takich skrzyżowań poprzez fakt "zniknięcia" zasady iż "skrzyżowanie
    > w obrębie skrzyżowania jest jednym skrzyżowaniem" stały się odrębnymi
    > skrzyżowaniami.

    Tylko konia z rzędem i pół księżniczki za żonę temu, kto rozsądzi spór,
    czy to już dwa skrzyżowania czy też jeszcze jedno, tylko krzywe.
    Podobnie jak w przypadku rond, powstaje rozłam. A on powoduje konflikty.

    Tu jest jedno, dwa, a może trzy?

    https://mapy.google.pl/maps?q=Rybnicka,+Gliwice&hl=p
    l&ie=UTF8&ll=50.215305,18.600835&spn=0.001555,0.0032
    45&sll=50.246015,18.645772&sspn=0.024864,0.051928&t=
    k&hnear=Rybnicka,+Gliwice,+%C5%9Bl%C4%85skie&z=18

    Zdjęcie marne, bo niestety już w lesie, więc małe zbliżenie. Ale tam
    naprzeciwko domu jest mało widoczna wysepka. Jadąc od Knurowa na
    Pilchowice jest się wyrzucanym centralnie na dom i trzeba zrobić
    lewo-prawo, żeby lecieć na Pilchowice. Druga wysepka oddzielająca
    prawoskręt na Gliwice jest już lepiej widoczna. Skrzyżowanie, o ile
    pamiętam, bez tabliczki, tylko znaki STOP/USTĄP.

    > Zmienić to może jedynie oznakowanie, zawierające "mapkę" dróg
    > objetych skrzyżowaniem (tabliczka T6*)

    No więc polukaj na skrzyżowanie na Wieczorka w Gliwicach (dawne
    ,,słoneczko'').
    Tak. Tam jest tabliczka T6 określająca że jest to JEDNO skrzyżowanie.

    https://mapy.google.pl/maps?q=Gliwice,+wieczorka+39&
    hl=pl&ie=UTF8&ll=50.296491,18.658401&spn=0.000388,0.
    000811&sll=50.326369,18.762488&sspn=0.397156,0.83084
    1&t=h&hnear=J%C3%B3zefa+Wieczorka+39,+Gliwice,+%C5%9
    Bl%C4%85skie&z=20

    Jazda tam wg PoRD nie ma najmniejszych szans.

    > Przykładem skrzyżowanie w Grzybowicach.

    Ano. To w ogóle jest skrzyżowanie śmierci przez te połowiczne światła.

    > Nie zmienia to faktu, że masz rację co do zasady, i dopiero wymuszenie
    > cyklem świateł separacji ruchu obniżyło kolizyjność skrzyżowania
    > Rokitnica-dół (Jordana z Krakowską).

    Gorzej, jak akurat światła nie zadziałają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek