  • Data: 2012-06-23 23:15:58
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak właśnie.
    > I NIC WIĘCEJ.
    >
    > Jeśli więc jadę "prosto jak prowadzi droga", co wynika z konwencji
    > o ruchu drogowym, to dopóki nie zmieniam pasa lub z tej drogi
    > nie zjeżdżam, nic nie sygnalizuję.'

    Czyli jesteś z tych, co to kierunkowskaz włączają na zwykłym
    skrzyżowaniu dopiero w momencie skrętu?

    Dla mnie zmiana kierunku następuje na skrzyżowaniu (i innym przecięciu
    się kierunków ruchu nie będącym skrzyżowaniem) i sygnalizuję zawczasu i
    wyraźnie przed skrzyżowaniem.

    > Nie mam prawa sygnalizować że gdzieś tam będę chciał skręcić
    > w lewo, jeśli wcześniej NIE skręcam w lewo.

    Bzdura. Masz sygnalizować ZAWCZASU i WYRAŹNIE. Więc nie tak, że
    wcześniej masz skręcać w lewo, a dopiero potem włączać kierunkowskaz.
    Nie ma być najpierw ruch kierownicą, potem kierunkowskaz, a odwrotnie.

    Jak na tym rondzie:

    https://mapy.google.pl/maps?q=Aleje++Wojciecha+Korfa
    ntego,+Zabrze&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.317775,18.775055&s
    pn=0.001552,0.003245&sll=50.215305,18.600835&sspn=0.
    001555,0.003245&oq=Aleja+Korfantego,+zabrze&t=k&hnea
    r=Aleje+Wojciecha+Korfantego,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85s
    kie&z=18

    jadę od Zabrza na Waryniol, to jadę w lewo. I zresztą tak mówią strzałki
    na wjeździe na rondo. Dwa pasy idą na wprost Zabrze-Mikulczyce, prawy
    pas dodatkowo w prawo na Multikino, a lewy pas w lewo na Waryniol.

    Tak, wiem, na zdjęciu nie ma jeszcze ronda. Ale to jest właśnie
    pokazówka, że rondo może się pojawiać/znikać, a kierunki są w prawo, na
    wprost, w lewo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    ATPO: Dyskusja zdryfowała na klasyczną pyskówkę czy wersja Na PoRD czy
    wersja Na Dworaka jest lepsza. Ja chciałem głównie zauważyć, że niestety
    jest ten podział i konieczne są precyzyjniejsze regulacje, bo inaczej
    konflikty będą. I nie pomoże że jeden dyjor z drugim nazwie idiotą
    przeciwnika w interpretacji, bo przy spotkaniu na drodze PLONKa se dać
    nie można. A w sądzie (co zresztą jest sprawą wtórną, bo lepiej się tam
    nie spotykać) również odmienne interpretacje wygrywały ZTCW.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek