  • Data: 2007-08-03 08:15:30
    Temat: Re: cesarskie cięcie nielegalne?
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zapominasz o bardzo istotnym elemencie: zachowanie życia i zdrowia
    > matki, przy czym priorytetem (jak dla mnie) byłoby właśnie to.

    Nie mówię o sytuacjach skrajnych. Chodziło mi raczej o sytuację, w
    której kobieta życzy sobie wykonania CC bo chce zachować ciasną pochwę.
    Chodzi o to że często kobiety żądają wykonania CC (prawie zawsze są to
    pierworódki) z powodów kosmetycznych albo chcąc uniknąć jakiegokolwiek bólu.

    Przy okazji warto zwrócić uwagę że unikanie niepotrzebnego cięcia
    cesarskiego jest także dbaniem o interes kobiety - w końcu to ją się
    kroi. Mało kto wie, że cesarka może skończyć się usunięciem macicy -
    wystarczy tylko trudność w zatamowaniu krwawienia...

    Piszę o tym tylko dlatego, że wiele osób nie rozumie czym tak naprawdę
    jest cesarka. Wydaje się im że to bezbolesne, czyste cięcie nad
    wzgórkiem którym bezstresowo wyciąga się dzidziusia - voila ! Wcale tak
    pięknie nie jest i szkoda, że w tym wątku nie wypowiadają się kobiety -
    szczególnie te którym cesarkę wykonywano. Zakładam że żaden z Panów tu
    piszących nie miał robionej cesarki ? ;-)

    Cesarka to regularna operacja chirurgiczna, wykonywana w warunkach
    bloku operacyjnego, związana z przecięciem powłok brzusznych. Tak należy
    na to patrzyć.

    > Pamiętaj, że psychika też tu dużą rolę odgrywa i może faktycznie np.
    > psychoterapia byłaby lepsza od cesarki, ale jak akcja się zaczyna i
    > trwa, kobieta wpada w panikę to na psychoterapię już za późno.

    Kobieta zwykle wpada w panikę podczas porodu i to oczywiste :)
    Natomiast w razie konieczności wykonania cesarki awaryjnej, to już
    całkiem inna historia - babkę tnie się przez pół brzucha i pier***li
    wszystko inne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio