  • Data: 2006-10-17 19:53:08
    Temat: Re: byli pracownicy - referencje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pk" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:eh2hl3$ljj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Z dwóch powodów...
    > a) klient końcowy może sobie nie życzyć, że informacja o jakichś działaniach w
    > jego firmie była ujawniana na zewnątrz (jest to ostatecznie tajemnica handlowa
    > za ile i co zrobiliśmy... )... a napisanie, że wdrażałem system X w firmie Y
    > mówi, że firma ta ma system Y, no nie ?

    No to jak sobie tego nie .zyczy, to stosowną kaluzulę umieszczacie w umowie.
    Dalej, Ty stosowną klauzulę umieszczasz w jakiej tam umowie z Twoim pracownikiem
    i wówczas w odniesieniu do tej konkretnej informacji można zacząć mówić o
    tajemnicy. Inna sprawa, na ile taki zakaz będzie skutecznie mógł być dochodzony
    przed sądem.

    > dlaczego nie podać, że jako pracownik firmy XYZ wdrożyłem określone
    > rozwiązanie. Po prostu uważam, że to byłoby uczciwe. Wykorzystuję referencje,
    > które zdobyłem jako pracownik innej firmy i o tym piszę... albo nie powołuję
    > się na nie w ogóle.

    A czemu mieli by z kolei reklamować Twoja firmę? Przecież - jak sam piszesz -
    zależy Ci na zachowaniu tajemnicy. Jakoś firma X nie wnosi z tego powodu
    pretensji.