  • From: "kovalek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilet w pociągu
    Date: Wed, 21 Jan 2004 18:09:55 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Cynk" <g...@T...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:400e8825$1@news.home.net.pl...

    > Tak też powiedziałem, a on na to, że obowiązek posiadania odliczonej
    > kwoty wynika z przepisów prawa przewozowego, a jak o nich nie słyszałem,
    > to mam luki, bo "tak jak większość pasażerów pamiętam tylko te przepisy,
    > które chcę pamiętać".

    Trzeba było powiedzieć, że jest nienormalny i niech się zwolni najlepiej z
    pracy, skoro nie zna podstawowych przepisów.

    W ustawie prawo przewozowe nie ma napewno tym mowy (zbyt ogólna ustawa,
    która dotyczy wszystkich przewoźników). Ale co się dziwić, wiele pracowników
    PKP nie ma nawet pojęcia, że takie coś istnieje.

    Co do przepisów PKP, to są jeszcze dwie pozycje, które Cię mogą dotyczyć:
    - Taryfa Osobowo Bagażowa (TOB)
    - Regulamin Przewozu Osób (RPO)

    teksty tych dwóch dokumentów możesz znaleźć na stronie
    www.kolejarz.lhs.pl --> dział handlowy. Jednakże w tych dokumentach też nie
    znajdziesz ani słowa o obowiązku posiadania odliczonej kwoty.

    Leszek Kowalski