    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Date: Tue, 25 Jan 2022 13:03:32 +0100
    <ss3acj$f55$1@gioia.aioe.org> <61e59a61$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <ss4812$2fk$1@gioia.aioe.org> <61e5ab73$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <ss4j9n$8qa$1@gioia.aioe.org> <61e5dc40$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <ss60ne$foo$1@gioia.aioe.org> <c...@4...net>
    <1...@4...net>
    <43739ffu816d$.1gyusan7ovrn1.dlg@40tude.net>
    <61e6fb8f$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <y3a7d9gxhxcj$.hze9erwiq2zd.dlg@40tude.net>
    <61e835f8$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <ae3xa3voakb5$.jnyqy9fokstc$.dlg@40tude.net>
    <61e9a088$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <1px8pm3jz31tu$.14j4mfst1zf3t$.dlg@40tude.net>
    <61ebbf7f$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <4u31u7fk3pt5$.1gzp6tkrqyln0.dlg@40tude.net>
    <61eef60c$0$540$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2022 19:55:10 +0100, Shrek napisał(a):

    > Przyznam, że nie wiem o czym piszesz.

    No o tym:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik
    _korelacji
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Koincydencja

    > Ten wykres tak naprawdę pokazuje co innego -
    > podziel sobie na dwie części od litwy w górę i w dół. Dla każdej połówki
    > nie będzie już takiej ładnej idealnie liniowej zależności (zwłaszcza da
    > dolnej) natomiast pięknie widać podział na starą i bogatą europę oraz
    > demoludy i "biedną" grecję.

    Na to bym nie wpadł. Wystarczy podzielić dane na dwie grupy i korelacja
    idzie się paść.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_(parytet_si%C5%82y_nabywczej
    )_per_capita
    Grecja (2018): 29 123
    Polska: 31 939
    No masz rację: Grecja zubożała.

    A tu się robi zabawnie:
    Portugalia: 32 006
    A Portugalia w czubie.

    Słowenia: 36 746
    Czechy: 37 371
    czyli niewiele mniej niż Włochy, Cypr i Hiszpania.

    Nie mamy na podorędziu demoludu z dużym stopniem szczepień, ale na
    szczęście jest biedna, choć mądra, Argentyna, gdzie co najmniej 73.43%
    olało św. Bobolę i poszło dać się ukłuć. Od września przeżywają cud małej
    liczby zgonów, choć wcześniej wcale im nie szło.
    https://covid19.who.int/region/amro/country/ar
    Staś Pytalski przebiegle powiada, że Argentyna odległa, ale może nie
    pójdziesz tą drogą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek