  • Data: 2022-01-22 16:41:53
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    n...@o...pl pisze:

    > No nie. Działa jak powinna, tylko wytworzone ciała zanikają po zbyt szybkim
    > czasie.
    > Czyli jest zajebista -- ale krótko.
    >
    > No i wiem jak działa na nowy wariant.

    Sensownym *dolnym* poziomem oczekiwań dla "produktu solidnej jakości"
    było jedno szczenie na kowida na każdy kolejny sezon grypowy przez
    analogię do szczepień na wirusową grypę. Wygląda że to będzie za mało
    chyba że różnica między ochroną przed ciężkim zakażeniem a zakażeniem
    będzie nadspodziewanie trwała. IMHO Na dziś wygląda że to *może* o dziwo
    będzie "na/przy granicy".

    Dyskusję o szczepionkach na kowid na grupie prawo IMHO naprawdę warto
    dzielić na dwa horyzonty czasowe "i co z tego":
    a) do końca sezonu grypowego 2021:2022
    b) sezon grypowy 2022:2023

    IMHO na 90% w lecie zasadniczo wystarczą "maseczki w sklepach" do ostrej
    redukcji liczby zachorowań a przy zanikaniu przeciwciał "w kilka
    miesięcy" najlepiej sczepić "tuż przed" sezonem grypowym 2022:2023.

    --
    A. Filip