    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.soc.prawo
    Date: Tue, 16 Oct 2012 21:27:18 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: bezprawne wykorzystanie zdjec

    On Mon, 15 Oct 2012, Waldek Godel wrote:

    > To z pewnością nie działa w ten sposób,

    A to dlaczego?
    Do roszczeń z PA nie stosuje się zasad cywilnopranych?

    > zwłaszcza, że właśnie mylisz
    > zmniejszenie roszczenia z orzeczeniem o winie.

    Ależ nie.
    Nie pisałem o "10%" winy.
    Pisałem o zmniejszeniu roszczenia, to oczywiste.
    Sugerujesz, że do postępowania adhezyjnego nie stosuje się zasad
    "cywilnych"?
    Prawdą jest, że nie pamiętam czy to było powództwo adhezyjne czy
    "naprawienie szkody" (a nie wiem, czy są jakieś różnice).
    Ale rzucam okiem w google, losowo:
    http://prawo-karne.wieszjak.pl/pokrzywdzony/297137,J
    ak-skonstruowac-pozew-cywilny-w-procesie-karnym.html
    "Koszty tego postępowania sš wprawdzie rozliczane, ale dopiero
    pod koniec postępowania karnego"

    No mi się zgadza.
    Poszkodowany dowiedział się po procesie, że płaci adwokatowi sprawcy.
    Co jest nie tak?

    pzdr, Gotfryd