  • Date: Sat, 07 Jul 2007 18:37:39 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezdomny z samochodem

    pord4u pisze:

    > Chyba nie wiesz, co piszesz, skoro twierdzisz, ze prawo jest napisane
    > poprawnie.

    Celowo uzylem okreslenia "poprawnie". Zastanow sie dlaczego.

    > Skad wiec podatkowe interpretacje, skad niejasnosc w przepisach,
    > skad to cale zamieszanie, skad wieczne poprawki do ustaw, rozporzadzen ?

    Bo prawo prawem, a zycie zyciem. Nie wszystko czlowiek jest w stanie
    przewidziec.

    > Widac nie masz z tym stycznosci, albo nie masz za duzo. Masz watpliwosci, to
    > odwoluj sie od kazdej decyzji, zobaczysz czy jestes taki madry, a urzednicy
    > tacy glupi.

    Masz do tego oczywiscie prawo. Lecz zamiast sie odwolywac to najpierw
    warto sie samemu zainteresowac sprawami, ktore chcemy zalatwic. Bardzo
    czesto okazuje sie ze to wlasnie Ci urzednicy nie wiedza o czym mowia.

    > Jedyne, do czego moge sie czepnac to nabor na urzednika, zwlaszcza
    > samorzadowego. Konkursy to lipa, z gory wiadomo kto wygra - wujek, synek,
    > coreczka, sasiad. Lekarz, zeby mogl leczyc konczy medycyne, robi
    > specjalizacje. Takich profesji jest wiele. Adminstratywista pseudourzednik
    > moze miec skonczone trzy klasy a i tak moze pracowac w urzedzie.

    Zgadzam sie. Najwidoczniej na takich urzednikow trafialem :)

    > Dopoki TO
    > sie nie zmieni, to bedzie jak jest i rozumiem wieszanie psow na urzednikach,
    > ale na Boga nie szufladkujmy ich.

    A kto to robi?

    Znam wielu i naprawde sa to osoby madre,
    > pracowite, uprzejme i otwarte na wiedze. Niestety, to zdecydowana
    > mniejszosc.

    Ja tez paru znam. Tez podobno sa wyksztalcone itp Ale wiesz co? Jesli
    tacy sa wszyscy jak Ci ktorych znam to wcale sie nie dziwie ze mamy taka
    biurokracje

    > Wszedzie ? Czy tylko tam gdzie Ty mieszkasz, ewentualnie w duzych miastach ?

    Jeszcze nie wszedzie, ale z dnia na dzien sytuacja sie zmienia.

    > Poza tym mit o godziwym wynagrodzeniu za dobra prace mozna sobie wlozyc
    > miedzy bajki.

    Rzeczywiscie

    > Rozumiem, ze zycie znasz z telewizora i nie masz rodziny.

    Zle rozumiesz. Mam zone i dziecko.

    > tysiecy zlotych (placac 1200 zlotych za stancje) co dla wielu osob jest
    > tylko marzeniem.

    A kto Ci kaze tyle placic za stancje? To w Warszawie ceny sa mniejsze
    (wynajmowalem mieszkanie ok. 5 lat

    > Biore pod uwage rzesze mlodych osob, z wyzszym wyksztalceniem,
    > ktorzy czesto pracuja za 800-900 zl jako pomocnik ekspresu do kawy, czy
    > obslugiwacz ksero.

    Rozumiem, ze nalezysz do grona osob ktorym sie nalezy, wiec trzeba im
    dac? JEstes w ogromnym bledzie. Skoro kazdy oczekuje ze spadnie mu manna
    z nieba to jest w wielkim bledzie.
    Rozmawiasz wlasnie z osoba bez wyzszego wyksztalcenia, ktora to do
    wszystkiego doszla samodzielnie. Nikt mnie nie uczyl tego co obecnie
    robie - postanowilem sie nauczyc tego sam. Mam dobra prace, samochod
    itp. Ale nikt mi nic nie dawal i obiecywal. Mozna? Mozna tylko trzeba
    chciec a nie siedziec na dupsku i gadac swiatu na okolo ze mu jest zle.

    Przykladow z zycia mojego czy moich znajomych (nawet tych ktorzy wrocili
    z Angli wlasnie tutaj do pracy - i to osoby bez doswiadczenia) moge
    podawac do woli. Ale to chyba juz NTG sie zrobi.

    > Szkoda pisac dalej, milego dnia.

    Szkoda szkoda, rowniez milego dnia zycze.

    Jacek