  • Data: 2007-10-12 17:13:37
    Temat: Re: [autorskie] GPL a art. 66 Ustawy
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> writes:

    > W GPL 3.0 jest: "for the term of copyright on the Program", czyli na
    > czas obowiązywania praw autorskich do programu.

    To jest trochę inna sprawa. Czas trwania ochrony prawnoautorskiej
    programów komputerowych jest w Polsce chyba taki sam, jak czas
    trwania tej ochrony dla utworów literackich.

    > To nie to samo, co czas "nieograniczony" ale jest wyraźnie
    > określony, więc art. 66 tutaj nie działa.

    Działa art. 68, czyli po pięciu latach twórca (jeden ze współtwórców,
    wszyscy czy większość?) może anulować licencję.

    > Po wygaśnięciu praw autorskich twórca raczej ma mało do powiedzenia
    > na temat udzielania licencji, bo zazwyczaj nie żyje już od 70 lat:
    > chyba, że jest to instytucja, czyli podmiot prawny potencjalnie
    > "nieśmiertelny", ale wówczas PA przewiduje okres 70 lat po
    > publikacji.

    Zdaje się, że w Polsce licencji może udzielić jedynie twórca, czyli
    pośrednictwo organizacji zarządzającej autorskimi prawami majątkowymi
    jest wykluczone.

    Nawiasem mówiąc, to dokonałem szybkiego przeglądu licencji free/open
    source software i okazuje się, że te 'pięcioletnie' to m.in. LGPL.
    Jedyna licencja, w której explicite określono czas trwania jako
    wieczny ('perpetual') to licencja Apache.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl