    From: Marcyś <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt oskarżenia
    Date: Mon, 10 Feb 2003 21:56:09 +0100

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > : 2. JAKIE JEST PRAWDOPODOBIEŃSTWO OSADZENIA MNIE W ARESZCIE?
    >
    > nikłe (gdzieś w okolicach 0,05%)

    Raczej 0,00005%

    > : 4. CZY O SPRAWIE I WYROKU DOWIE SIE ZAKŁAD PRACY? (JESTEM NAUCZYCIELEM)
    >
    > najprawdopodobniej tak.

    Jeśli jeszcze się nie dowiedział, to pewnie już się
    nie dowie. Chyba że od Ciebie - np. okażesz wezwanie
    w charakterze oskarżonego jako usprawiedliwienie
    nieobecności w pracy.

    > 1. Masz tydzień na wniesienie odpowiedzi na akt oskarżenia i imho powinnaś
    > to zrobić.

    Na jakiej podstawie prawnej ma być ta odpowiedź?
    Odpowiedzią na akt oskarżenia jest złożenie wyjaśnień
    na rozprawie.

    > co możesz:
    > 2) złozyć wniosek o warunkowe umorzenie postępowania karnego (wówczas sąd
    > uznaje Cię za winną, najprawdopodobniej dostajesz grzywnę i sprawa się
    > kończy, zalety: nie jesteś formalnie skazana za przestępstwo, czyn w miarę
    > szybko znika z "papierów")

    Przy art. 286 warunkowe umorzenie nie wchodzi w grę.

    > w piśmie podajesz: datę, oznaczenie sądu, sygn. akt, tytułujesz pismo
    > odpowiedź na akt oskarżenia i piszesz o co wnosisz:

    Na wnioski był czas przed zamknięciem dochodzenia.

    > co możesz napisać
    > 1. prokurator przyjął złą kwalifikację prawną czynu (powinno być 278 -
    > kradzież, a nie 286, a jeśli tak, sąd, który obecnie rozpoznaje sprawę nie
    > jest właściwy);

    Jest właściwy - art. 400 kpk.

    > 2. jeśli faktyczny przebieg zdarzenai był inny niż opisywany, napisz, ze
    > prokuratura/policja poczyniła błędne ustalenia stanu faktycznego. Nie pisz
    > jak powinno być, ale jakie są ewentualne sprzeczności.

    To się wykazuje na rozprawie, a nie w listach do sądu.

    > Jeśli masz dobre stosunki z koleżanką możesz ewentualnie powiedzieć (jeśli
    > ona to potwierdzi,) że pozyczyłas od niej te karte.

    Narażanie koleżanki na odpowidzialność z art. 233 kk
    jeszcze polepszy te stosunki. Przecież ta koleżanka już
    składała zezania.

    > a najlepiej idź do adwokata - powinien cię z tego w miarę bezproblemowo
    > wyciągnąc :)

    I skasować więcej niż wyniesie grzywna.
    Jeśli sprawa jest taka bezproblemowa (a jest),
    to po co papuga?