    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt oskarżenia
    Date: Mon, 10 Feb 2003 09:16:20 +0100

    Marcin Surowiec wrote:
    > 2) złozyć wniosek o warunkowe umorzenie postępowania karnego (wówczas sąd
    > uznaje Cię za winną, najprawdopodobniej dostajesz grzywnę i sprawa się
    > kończy, zalety: nie jesteś formalnie skazana za przestępstwo, czyn w miarę
    > szybko znika z "papierów")

    Grzywna przy warunkowym umorzeniu?

> [...]
    > prokuratura/policja poczyniła błędne ustalenia stanu faktycznego. Nie pisz
    > jak powinno być, ale jakie są ewentualne sprzeczności.
    > 3. Napisz, że nieprawdą jest jakobyś ukradła karte bankomatową koleżanki, a
    > twierdzenia z aktu oskarżenia są oparte na domysłach nie popartych dowodami,
    > w szczególności Twoje zachowanie w sklepie nie musi oznaczac, że karte
    > ukradłaś.
    > Jeśli masz dobre stosunki z koleżanką możesz ewentualnie powiedzieć (jeśli
    > ona to potwierdzi,) że pozyczyłas od niej te karte.

    Wg mnie oskarżenie jest właśnie o użycie karty a nie o jajka. Zwróć
    uwagę choćby na fragment:
    " Nadto stoją w sprzeczności z zeznaniami poszkodowanej co do
    okoliczności wejścia w posiadanie karty. tym samym wina jej nie może
    budzić wątpliwości. Z uwagi na niską wartość usiłowanego wyłudzenia
    towaru należało przyjąć w tym przypadku przypadek mniejszej wagi z art.
    13 par. 1 kk w zw. z art.286 par. 1 i 3 ."
    To o właścicielce karty jako poszkodowanej w nim mowa i raczej trudno
    żeby zmieniła teraz zeznania.

    KG