    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <TvrxE.168580$Dw7.95836@fx12.ams1>
    <5cc6d31b$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <d%MxE.110110$xb2.102420@fx13.ams1>
    <5cc83b8b$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cc8408b$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Date: Tue, 30 Apr 2019 15:00:10 +0200

    dyskusyjnych:5cc8408b$0$542$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 30.04.2019 o 14:10, J.F. pisze:

    >No ludzie... internety się popsuły?
    >Tak trudno poświęcić dwie minuty i dowidzieć się co to jest AED, jak
    >działa i do czego służy, zamiast w kółko klepać to samo, co było już
    >klepane parę miesięcy temu?

    No widzisz, nie kazdy wpadnie na to, ze wiedza jest na wyciagniecie
    reki ...

    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczny_defibryl
    ator_zewn%C4%99trzny
    >"Nagłe zatrzymanie krążenia jest główną przyczyną śmierci w Europie i
    >w zależności od przyjętej definicji, jest rozpoznawane u 350 000-700
    >000 osób rocznie. Podczas wstępnej analizy rytmu serca w około 25-30%
    >przypadków stwierdza się migotanie komór, a prawdopodobnie u znacznie
    >większego odsetka osób w momencie utraty przytomności występuje
    >migotanie komór lub szybki częstoskurcz komorowy, jednak do chwili

    U takich topielcow basenowych tez 25-30% ?

    >wykonania pierwszej analizy rytmu serca, przechodzi już w gorzej
    >rokującą asystolię. Resuscytacja krążeniowo-oddechowa w połączeniu z
    >defibrylacją w ciągu 3-5 minut od utraty przytomności może pozwolić
    >na skuteczną reanimację w 49-75% przypadków, a każda minuta
    >opóźnienia defibrylacji zmniejsza prawdopodobieństwo przeżycia o
    >10-12%[1]. Automatyczny defibrylator zewnętrzny przeznaczony jest do
    >użycia przez każdą osobę (najlepiej przeszkoloną), która jest
    >świadkiem zdarzenia, w którym wymagana jest resuscytacja
    >krążeniowo-oddechowa[2]."

    Czyli jak rozumiem - raczej sluzy do poprawienia po masazu serca ?
    Ale powyzej pisza, ze migotanie to pierwszy etap ?

    >"(...)Zostanie dokonana analiza rytmu serca pacjenta przez AED,
    >podczas której zostanie wydana komenda głosowa, aby nie dotykać
    >poszkodowanego.
    >W przypadku konieczności zastosowania defibrylacji przez AED,
    >zostanie
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^
    >podana informacja i rozpocznie się trwające kilka sekund ładowanie
    >kondensatorów.
    >Po zakończeniu ładowania zostanie wydana komenda głosowa, aby odsunąć
    >się od poszkodowanego, następnie aby wykonać defibrylację poprzez
    >naciśniecie wyraźnie oznaczonego przycisku.
    >W przypadku braku konieczności zastosowania defibrylacji przez AED,
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >zostania podana informacja o braku konieczności defibrylacji i może
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >zostać podana informacja o konieczności podjęcia resuscytacji
    >krążeniowo-oddechowej.

    I tu mam pewien problem inzynierski - jak wykryc niepracujace serce ?
    Charakterystycznych napiec chyba nie wytwarza ... to moze tylko
    elektrody zle podlaczone ?

    No dobra, zalozmy ze problemu podlaczenia nie ma, skora ma pewien
    opor, to sie kompletny brak podlaczenia wykryje ...

    J.